Economia

Joguines que ja no arriben a temps

Abacus ja ha rebut la major part del gènere que vendrà aquest Nadal, però ha hagut d’anul·lar un 2% de les comandes perquè no arribarien a temps

Per no tenir problemes d’abastiment, ha fet les comandes dos mesos abans del que és habitual

Aquest any no hi haurà temps per demanar més estoc per Reis si una joguina s’esgota al desembre

Com la resta de marques, Abacus està a punt de llançar el seu catàleg de Nadal perquè els nens i nenes comencin a encerclar les coses que més els agraden i així els pares puguin planificar les seves compres. La cooperativa ha hagut de fer canvis d’última hora en el llibret i suprimir alguns jocs, perquè ja sap que no arribaran a temps. “Hem hagut de cancel·lar un 2% de les comandes perquè no arriben per Nadal, i fins fa dues setmanes hi havia un 6% més de jocs amb els quals no sabíem què passaria: els proveïdors no ens podien assegurar la data d’entrega perquè no sabien quan tindrien lloc al vaixell”, explica Gemma Morante, cap de màrqueting d’Abacus. La sort és que a hores d’ara només queda un 3% del material sense data d’entrega, però amb la “garantia” de tenir-ho a temps, de manera que el grup començarà la campanya de Nadal amb el 95% entregat.

“Ja ens vam trobar amb problemes de subministrament de productes que venen d’Àsia amb la campanya de tornada a l’escola i vam fer els encàrrecs de cara a Nadal a l’abril i al maig, dos mesos abans del que és habitual”, indica Morante. Com destaca, la política d’Abacus ja és apostar pel producte local i la compra de proximitat –el 58% de la seva marca pròpia es produeix a Espanya i fins al 75%, a la Unió Europea–, però l’empresa treballa també amb multinacionals que gestionen marques molt conegudes que fabriquen a Àsia i exporten els seus productes des d’allà. Per evitar que el consumidor quedi sense opcions si no arriba algun d’aquests productes o s’esgota massa ràpid, el grup ha ampliat el ventall de proveïdors i també la producció pròpia, amb l’objectiu d’oferir sempre una alternativa de “la mateixa categoria i prestacions”.

Amb la campanya de tornada a l’escola va ser més fàcil oferir el substitut d’un producte, perquè “si no es ven una llibreta se’n ven una altra”, però això és més complicat si el somni d’un infant és una joguina molt concreta d’una determinada marca. En aquest cas, com la resta de comerços, Abacus recomana “ser més previsors que mai”. “Hi haurà productes, el problema és que quan el transport internacional no estava saturat, quan una cosa s’esgotava hi havia temps de portar-la de nou entre el període de Nadal i Reis, i això ara no serà possible; quan s’acabi s’haurà acabat”, avisa la cap de màrqueting d’Abacus. De fet, les botigues estan rebent ja trucades de clients previnguts que demanen reservar una joguina que encara no ha arribat a botiga.

Per al Black Friday, Abacus ha preparat nombroses ofertes, tot i que avisa que no rebaixarà les novetats que té preparades per a la campanya d’hivern, sinó que traurà productes que té en estoc. De cara a Nadal, una de les tres èpoques més fortes de l’any juntament amb la tornada a les aules i Sant Jordi –s’hi juga més del 20% de les vendes–, Abacus preveu una bona campanya comercial, tot i que també confiava que fos positiva la del 2020/21 i no va ser-ho tant com s’esperava, “segurament per les restriccions”.

Productes d’electrònica

En el cas de MediaMarkt, que a Catalunya té 21 botigues, la companyia també assegura que els clients poden estar tranquils perquè no hi haurà problemes d’abastiment tot i ser una firma molt especialitzada en electrònica de consum, un dels sectors més afectats per la crisi dels microxips. “Hem planificat amb molta antelació i hem avançat 24 setmanes la nostra operació de compra per poder assegurar l’estoc dels nostres productes”, explica Samuel González, director comercial de MediaMarkt Iberia. El que sí que pot passar és que “falti algun producte concret que tingui més demanda”, encara que la cadena destaca que “hi haurà un producte de característiques similars”. També garanteix que hi haurà prou gènere per al Black Friday per poder anar fent ofertes al llarg de tot el novembre.

95
per cent
dels jocs i joguines que vendrà aquest Nadal Abacus hauran arribat a la botiga quan comenci la campanya.
2
mesos
va avançar la cooperativa les comandes per a la temporada d’hivern.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia