Economia

Liciten per 2,2 MEUR la construcció d’un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí

El Departament de Territori ha licitat per un import de 2,2 milions d’euros les obres de construcció d’un tercer carril a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí, segons ha informat l’ACN. L’objectiu és millorar la fluïdesa del trànsit en aquest àmbit. En concret, es construirà un segon carril en sentit nord entre Sant Vicenç de Castellet i la ronda de Manresa per reduir el trànsit de pas per l’actual travessera de Castellgalí. Les obres començaran el primer trimestre de l’any vinent i duraran cinc mesos. La realització del nou carril s’emmarca en el pla d’actuacions del Govern per reduir les congestions que es produeixen en aquest eix viari, especialment en hora punta, entre Castellbell i el Vilar i Manresa.

Per implantar el nou carril, s’ampliarà la plataforma de la carretera en sentit Manresa. Aquesta actuació comportarà la construcció d’una escullera per protegir el terraplè de la carretera de possibles erosions i l’adequació de diversos elements de drenatge. A més, es complementarà amb la instal·lació de barreres de seguretat, senyalització i abalisament. Així mateix, inclourà la millora del ferm a Castellgalí, en el tram entre la rotonda que dona servei al polígon industrial Pla del Riu I i la rotonda d’encreuament de la C-55 i la BV-1229.

Pla d’actuacions valorades en 50 milions d’euros

Segons informa el Departament de Territori, en l’àmbit entre Castellbell i el Vilar i Manresa de la C-55, es produeixen episodis de congestió que es concentren principalment en el sentit nord de la carretera, entre la incorporació de la C-16 i l’inici de la travessera de Castellgalí, incloent l’accés des de Sant Vicenç de Castellet. L’hora punta correspon als matins laborables a partir de les vuit menys quart i es pot allargar fins a les nou. Els divendres a la tarda també s’observen retencions entre les cinc i les set. En sentit sud, les retencions són ocasionals i es produeixen a l’entrada de la travessera de Castellgalí.

El Departament considera que l’opció tècnica més adient és la configuració a la C-55 d’un segon carril en sentit nord, continu, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa i d’una variant a Castellgalí. Tota aquesta actuació comporta una inversió de prop de 50 milions d’euros i la millora de la fluïdesa en el trànsit que suposa un estalvi en emissions de 277 tones de CO2 anuals. En paral·lel a les obres ara impulsades, el Departament de Territori treballa en els estudis de la variant de Castellgalí i del tercer carril fins a la ronda de Manresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estats Units

Powell confirma que ha arribat el moment de retallar els tipus als EUA

barcelona
economia

Xifres de rècord als hotels catalans tot i el lleu descens de turistes

barcelona
QUERALBS

Aprovat inicialment l’acord per la concessió de la Vall de Núria

QUERALBS
Laboral

Els treballadors de la planta de compostatge Secomsa, de Botarell, ajornen la vaga

Botarell
àFRICA

Descobreixen a Botswana el segon diamant més gran de la història

Barcelona
Estats Units

Les actes de la Fed suggereixen que al setembre podria rebaixar els tipus d’interès

Economia

CCOO manté la vaga al Port Olímpic coincidint amb la Copa

Barcelona
Comerç

La Xina investigarà els subsidis a les importacions de lactis europeus

Barcelona
ECONOMIA

La Paeria convocarà una cimera per impulsar la capitalitat hortofructícola de Lleida

Lleida