Economia

De dònut, només n'hi ha un

L'Audiència de Barcelona ha ratificat que Panrico és la propietària en exclusiva de les marques Dònut, Donuts i Doghnuts, de manera que es reconeix a la companyia el dret a prohibir a altres empreses l'ús del terme o d'altres de molt semblants dins de l'Estat espanyol.

Aquesta sentència, desestima el recurs d'apel·lació interposat per Europastry i confirma la sentència emesa pel jutjat mercantil número 2 de Barcelona, l'abril de 2007, que prohibeix a la competidora de Panrico la venda de rosquilles amb el nom Dònut i Doughnuts.

Després d'aquesta última sentència, Europastry haurà de pagar a Panrico 34.000 euros per danys i perjudicis i 600 euros per dia fins al cessament efectiu de la violació del dret de marca. A més, haurà de publicar la sentència en el diari estatal de més tirada.

L'Audiència de Barcelona declara que l'ús a l'Estat espanyol de l'expressió Doughnuts genera confusió amb Donuts, i conclou que aquesta marca mereix una reforçada protecció per la seva elevada notorietat.

Des de Panrico, la seva directora jurídica, Montserrat Serra, explica en un comunicat que "aquesta sentència reconeix que Donuts és una marca propietat de la companyia, que l'explota des de fa més de 40 anys i que ha sigut reconeguda per diversos organismes com a marca notòria".

Panrico va fer el 1962 el primer registre de la marca Dònut, i actualment té12 fàbriques a l'Estat espanyol i Portugal i una plantilla de 6.000 persones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.