reus
comerç
La Unió de Botiguers no veu necessari el centre comercial de Metrovacesa
Aquesta conclusió s'extreu d'una enquesta feta a 600 persones de municipis propers, que opinen de manera majoritària que ja hi ha prou oferta
La Unió de Botiguers, promovent Reus com a capital comercial, ha volgut conèixer els hàbits de consum dels seus clients, però no els de la ciutat, sinó dels compradors dels municipis de l'entorn, com ara Cambrils, Vila-seca, Valls, Falset i la Selva del Camp, i ho han fet a través d'una enquesta a 600 persones d'entre 18 i 65 anys. Els entrevistats han hagut de respondre diverses qüestions [vegeu el gràfic], que han servit a la Unió de Botiguers per avaluar les mancances del sistema comercial reusenc, i també per conèixer-ne les qualitats. Així, segons els consumidors, la ciutat no necessita més oferta comercial, i és que el 53% dels enquestats consideren que la varietat de productes ja és suficient. Així, la presidenta de la UBR, Leonor Bartolí, va assenyalar que els clients veuen que Reus “és un centre comercial obert i no troben a faltar cap centre comercial més”, referint-se òbviament al que Metrovacesa està construint al solar de l'antiga Fira. No obstant això, el vicepresident de l'entitat, Rafa Matamoros, es va mostrar partidari d'aprofitar els beneficis que puguin venir d'aquest nou equipament comercial i va dir: “Si el tenim, almenys l'hem d'omplir amb botigues d'aquí”, en una referència clara a als comerços locals i no a les grans firmes que s'hi poden acabar instal·lant.
Entre altres qüestions, la UBR ha pogut constatar que el dissabte és el dia de la setmana preferit pels consumidors forans per anar a la ciutat a comprar, mentre que el dimarts és el dia més fluix. Matamoros va dir, en aquest sentit, que “s'hi ha de treballar”, perquè altres dies de la setmana, com ara el dilluns, són més potents “per l'efecte dels mercats”. Quan un consumidor aposta per la ciutat de Reus, ho fa majoritàriament per adquirir productes de moda i complements (el 33%), mentre que també es gasten els diners en alimentació (el 30%). L'enquesta també revela que la majoria dels consumidors no fan servir internet per a les seves compres. Matamoros ho va justificar pel fet que hi ha una franja d'edat més avançada no avesada a les noves tecnologies, però va insistir que cal que els comerços potenciïn l'ús d'internet.
L'entitat considera que aquest estudi “té valor afegit” perquè els permet tenir una radiografia dels hàbits de consum dels clients de municipis propers a la ciutat, i esperen que això els permeti definir millor el tipus de model comercial que cal a la ciutat.
LA XIFRA
LA FRASE
Els consumidors volen millores en l'aparcament
el puntDe l'estudi també se'n desprèn que el 53% dels enquestats consideren que caldria millorar els aparcaments de la ciutat, així com el 25% són de l'opinió que hi ha dificultats en la mobilitat interior. Aquests dos apunts han fet veure a la UBR que molts clients potencials opten per no desplaçar-se a Reus, i que d'aquests, el 61% acaben preferint fer les compres a la localitat d'origen, per bé que el 35% es decanten per anar fins a Tarragona i el 4%, fins a Salou. Conscient d'aquesta problemàtica, Matamoros va reconèixer que l'exercici d'impulsar millores per a la mobilitat i l'aparcament “l'hem de fer tots”, i va dir que moltes vegades el consumidor té una sensació més gran de distància pel temps que tarda a arribar, i per això va defensar que s'hauria de fer, per exemple, el desdoblament de la carretera de Cambrils.