Economia

LA CRÒNICA

DEl penedès

Agosarada sí, incerta també

Aquella frase tant jesuítica que en temps de tribulació no fer mudances, sembla que no és el lema de les alcaldesses de Cunit i de Cubelles. M'explico: ara estem en temps de crisi i segurament el més prudent, a parer de molta gent, seria tenir una mena d'esperit conservador i quedar-se quiet amb el que ja tenim i mantenir-ho el millor possible; en canvi elles, les dues alcaldesses, decididament aposten per moure's i per crear una nova marca, “Penedès Marítim”, per promocionar les dues poblacions, Cubelles i Cunit, que, a més de la seva proximitat, tenen un tipus de turista o estiuejant molt similar i per tant amb interessos força comuns. El nom de la marca no és nou, ja que aquesta acceptació o també la de la Marina del Penedès (a mi m'agrada més) és la denominació amb què el Garraf actual era conegut fins ben entrat el segle XX.

La marca en qüestió no ho tindrà fàcil, ja que haurà d'obrir-se pas entre les marques promocionades i molt més potents de Costa de Barcelona i de Costa Daurada. La voluntat de coordinació, de rendibilitzar els esforços, de mantenir criteris comuns de promoció, de repartir-se els costos de la projecció i de l'edició de materials que sembla que ja estan en marxa conjuntament diu molt a favor de les polítiques d'eficiència, i més encara en temps de tribulacions, però caldrà veure si enmig de dues marques més potents i reconegudes internacionalment reeixiran.

La controvèrsia ja es va palesar quan es va crear la marca Costa de Barcelona en alguns estaments penedesencs que creien que la desaparició del terme “Penedès” podria ser inconvenient. Finalment sembla que el tema s'ha reconduït; potser no estaria de més que la marca Penedès Marítim també es pogués acollir a un paraigua més ampli, a un vaixell més gran, perquè la travessa sembla que serà llarga i caldrà servar els equipatges, aquest cop en forma de propostes turístiques.

De possibilitats, segur que n'hi ha; de propostes engrescadores, no tenim dubte que en sortiran, i moltes, però assetja el dubte de si una excessiva fragmentació en la promoció pot acabar fent-la invisible davant les propostes que aglutinen més espais i per tant més ofertes diversificades.

Veurem els resultats, ara per ara la proposta és agosarada (si és encertada, els resultat ho diran) i modestament crec que és un pas més en la construcció del Penedès, pas curt, segur, però pas endavant que ja és molt, tal com estan les “coses” de la vegueria penedesenca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

La pensió mitjana dels catalans creix un 5,06% al juliol i se situa en 1.306 euros

barcelona
economia

Catalunya es manté el 2022 com el tercer territori que més recapta però el desè en recursos rebuts

barcelona
economia

Lleuger descens de l’atur, que se situa en el 9,41%

barcelona
economia

Segon avís de la CE a Espanya per “discriminar” els interins

barcelona
economia

El govern ha destinat 246 milions en ajuts a la indústria des de 2021

barcelona

Figueres acollirà per primer cop el Fòrum Gastronòmic Ciutat per al públic general el 5 i 6 d’octubre

FIGUERES

Es preveu que el 36 per cent de la producció catalana de poma es culli a Girona

GIRONA

La Cambra de Comerç de Barcelona avisa que el turisme “no pot tenir un creixement infinit”

Barcelona

L’empresa de reciclatge ACIN compra l’antiga tèxtil Nylstar per 8 milions

blanes