Economia

turisme

El turistes visiten en grup o en família la vall de Ribes i hi dormen tres nits

Un estudi dels visitants dels últims dotze anys revela que la majoria són de Barcelona i s'informen a les agències

Molts ja demanen productes concrets

Els visitants de la vall de Ribes hi arriben en grup o en família, hi fan una estada de tres nits, són majoritàriament catalans –sobretot barcelonins– i comencen a demanar productes concrets, com l'oferta gastronòmica del grup de restaurants Fogons de la Vall de Ribes o el senderisme. Cal tenir en compte també que el vertader motor de l'oferta turística, tanmateix, continua sent el complex turístic, hivernal, excursionista, d'oci i espiritual de la vall de Núria (Queralbs). Aquestes són les conclusions d'una anàlisi de les dades de visites i de la seva tipologia registrades a l'oficina de turisme de la vall de Ribes, amb seu a Ribes de Freser, i que revelen que s'ha consolidat un canvi en aquest sentit. L'oficina ha atès durant el 2012 un total d'11.039 persones.

Un 74% dels visitants són de les comarques barcelonines i un 14,6%, de la resta de comarques del país. El 6% són de diversos països europeus; un 2,7%, espanyols, i un 2,4%, d'altres països de la resta del món. Quasi la meitat han escollit viatjar a la vall de Ribes, s'han informat en agències de viatge, un 46%, i la resta ho ha fet per altres canals de promoció o per la recomanació de familiars o coneguts. Un 56% es desplacen als municipis de la vall de Ribes en grup o bé en família (27,1%) –es tracta majoritàriament de matrimonis amb fills petits– i de mitjana hi pernocten tres nits. No obstant això, hi comença a haver turistes que es desplacen i pernocten amb autocaravana. I, finalment, de l'anàlisi realitzada pels tècnics de l'oficina, se'n desprèn que quasi la totalitat dels visitants, un 95,9%, s'han desplaçat per primera vegada a la vall de Ribes, i que un nombre considerable han demanat per productes turístic concrets, més enllà de la informació general de cadascun dels municipis de la vall –Ribes de Freser, Toses, Planoles, Pardines, Queralbs i Campelles–. Es tracta de productes com ara l'oferta gastronòmica dels Fogons de la Vall de Ribes i els lligats al senderisme.

L'ens creu que s'evidencia un canvi amb el total de visites entre l'any 2002 i el 2007, en què el total de visitants oscil·la entre els 11.000 i 14.500, mentre que del 1998 fins al 2000 ha estat de 13.000 a 17.500. La diferència dels anys noranta és fruit bàsicament del fet que les noves tecnologies de la informació no eren a l'abast de tothom a l'hora de programar els viatges.

LES XIFRES

11.039
persones
han demanat informació a l'oficina de turisme de la vall de Ribes durant l'any 2012.
200.000
visitants
pugen a la vall de Núria cada any, cosa que palesa que és el vertader motor turístic de la vall.

Vall de Núria és el motor de tota la vall

Les inversions en les comunicacions–autovia entre Ripoll i Vic i millora relativa del tren de Puigcerdà– i la proximitat a les àrees metropolitanes han acostat els visitants del país a la vall de Ribes. La zona és una destinació emergent que es beneficia dels més de 200.000 visitants que pugen a la vall de Núria. A partir del 2000, excepte el 2008, en què els mesos de més afluència de visitants han estat els estivals, la resta d'anys fins a l'actualitat s'ha aconseguit trencar l'estacionalitat. És a dir, des del 2009 fins a l'actualitat, hi hagut una tendència a l'alça del nombre anual de visites a la vall de Ribes facilitada pel bon temps. A part, la vall ha patit o s'ha beneficiat de les situacions de crisi estatal o internacional, que s'han produït durant els últims anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El càmping la Ballena Alegre vol ser referent de turisme regeneratiu

SANT PERE PESCADOR
Transport

Air China torna a connectar Barcelona amb Xangai

Barcelona
ECONOMIA

L’enogastronomia, el més valorat pels turistes del Maresme

Mataró
ECONOMIA

Matadepera té l’índex socioeconòmic més alt dels municipis de més de 500 habitants

Barcelona

El mercat d’Olot convertirà les minves de les parades en salses i brous

OLOT
Economia

Crida a la vaga dijous a l’Ajuntament de Barcelona

Barcelona
ECONOMIA

L’Espai Agrari de la Baixa Tordera vol una planta per compostar les restes vegetals de la pagesia

Palafolls

L’impacte dels líders empresarials en la volatilitat de les accions

PROFESSOR ECONOMIA I EMPRESA UNIVERSITAT DE GIRONA, EMPRENEDOR I EXPERT EN GESTIÓ DE CRISI I DESENVOLUPAMENT DE NEGOCI
economia

Aprovada la rebaixa temporal de l’IVA del oli del 5% al 0% des de l’1 de juliol

madrid