Infraestructures que s'inflen
Buildair, dissenyador i constructor d'estructures inflables, ha esdevingut una referència en el sector aeronàutic
Si una infraestructura té una data de caducitat, no cal bastir-la amb ferro i ciment, la podem inflar. La firma Buildair, de Sant Joan Despí (Baix Llobregat) ha esdevingut en 14 anys d'activitat una referència en la construcció d'infraestructures inflables per a ús civil i militar, amb clients com ara Airbus i EADS-Cassidian.
La companyia, tot i diversificar la seva activitat entre diversos sectors (aeronàutica, defensa, emergències, esdeveniments), el cert és que està guanyant pes en l'aeronàutic, sobretot després que l'any passat construís per a la Lufthansa Technik –filial de manteniment de l'aerolínia alemanya- un hangar a Getafe (Madrid) de 4.300 m², el més gran del món.
Enguany, com informa José Antonio Sanz, director comercial de Buildair, “la previsió és que el sector aeronàutic continuarà sent el principal, amb diversos projectes que es tancaran en el primer semestre, però també n'hi ha d'altres per a defensa”. En tot cas, com insisteix, “el sector de l'aviació és el que més creix, sobretot en el segment de manteniment aeronàutic”. En aquest segment apareixen grans oportunitats, atès que les empreses de manteniment, que normalment són contractades per a períodes de tres a sis anys, encarreguen un hangar inflable, molt més barat que un de ferro i ciment i per al qual no s'ha de demandar un permís d'edificació, amb la qual cosa tots els temps del projecte s'escurcen.
Tot i que l'empresa en el passat també va competir en el sector d'esdeveniments, no és ara mateix la seva prioritat, ja que la crisi ha reduït considerablement la demanda i la competència d'empreses locals és més evident, ja que les estructures inflables són més petites i d'enginyeria més senzilla. Cal recordar, però, que en aquest àmbit Buildair es va fer càrrec de les infraestructures inflables en la celebració d'una carrera de fórmula 1 a Sepang (Singapur). Altres segments en què opera l'empresa són l'industrial (construcció i rehabilitació) i el d'ajut humanitari i emergències.
Polivalència.
“Competim amb empreses que també dissenyen estructures lleugeres, però metàl·liques, amb la qual cosa no poden aportar la portabilitat que sí que aporten els nostres dissenys”, explica José Antonio Sanz. Ara per ara, l'empresa de Sant Joan Despí està plenament abocada al mercat exterior, que suposa el 100% de les vendes.
La companyia té representació a països com ara els EUA, el Canadà, Singapur, les Filipines, Polònia, Índia, els EAU, Taiwan, Israel i Xile. Com comenta Sanz: “Al mercat espanyol, podria haver-hi alguna possibilitat que cristal·litzés algun projecte al llarg de l'any, però el cert és que en aquest moment les perspectives de negoci les dipositem en els mercats exteriors.”
Infraestructures que s'inflen