turisme
patrimoni
Tordera converteix el mercat setmanal en reclam turístic
Edita 50.000 exemplars d'un opuscle en quatre idiomes que es reparteixen en hotels des de Tossa fins a Calella
Anar a passejar i badar, el diumenge el matí, pel mercat de Tordera és un costum que mantenen setmanalment milers de persones de dins i fora del Maresme. Aquest poder d'atracció continuat d'un dels mercats considerats dels més grans i antics del país ha fet reflexionar l'Ajuntament de Tordera, que ha decidit convertir-lo en un producte turístic. El regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Marc Unió (CiU), explica que la singularitat de l'activitat la converteix en una oferta “molt atractiva per als turistes, ja que poden destinar unes hores a participar de l'experiència”.
Per això s''han editat uns primers 50.000 exemplars d'un opuscle que recull en quatre idiomes –castellà, francès, anglès i alemany– un petit text introductori sobre el mercat i un plànol de situació amb la distribució de les parades pels carrers del nucli antic. Unes suggeridores imatges de fruites i verdures combinades amb altres de productors i una munió de gent passejant completen la publicació. “Abans de Setmana Santa se'n va fer la distribució pels establiments hotelers des de Tossa fins a Calella amb la voluntat d'arribar al màxim espectre de gent”, puntualitza Unió, que recorda que la memòria del mercat es remunta al 1853 i que actualment l'integren unes 300 parades. “El mercat és un potent motor econòmic del poble, amb 25.000 persones cada setmana, del qual se'n beneficia el comerç local obrint també els diumenges”, afirma.
LA FRASE
LA XIFRA
Propostes per treure'n tot el suc
“Si el mercat funciona, funciona tota la resta.” Marc Unió avança que l'edició del fullet publicitari és només un primer pas “i no serà l'únic” per treure tot el suc al mercat dels diumenges. En aquest sentit, recorda que al voltant del monument de la Sardana cada diumenge es duen a terme petits mercats monotemàtics, com ara un de productes de segona mà i un altre de col·leccionistes. Amb vista al mes de juny es pensa introduir actuacions musicals al carrer i impulsar espais “diferents i singulars” dedicats a productes menys habituals.