Economia

S’allarga la bonificació per als camions que passen per l’AP-7

La concessionària Acesa rebrà més d’un milió d’euros

El conveni es prorroga fins a l’agost de l’any vinent

El Ministeri de Transport allarga les bonificacions dels tràilers que s’han de desviar per l’autopista entre Fornells de la Selva i la frontera, segons publica el BOE. El ministeri, la Generalitat i Acesa van signar un conveni l’any 2013 que fixava l’aplicació de les bonificacions; però, amb el conveni ja extingit, l’Estat espanyol ha decidit prorrogar fins que s’acabi la concessió, el 31 d’agost del 2021, les mesures que afecten el trànsit de vehicles pesants. Per fer-hi front, l’administració general de l’Estat indemnitzarà la concessionària amb 1.027.106,24 euros.

En concret, el decret fixa una reducció d’un 43,45% del peatge per als tràilers que facin recorreguts interns en el tram comprès entre els enllaços de Fornells i la Jonquera Sud, que fins ara se situava en un 50%. Per a la resta de vehicles pesants que facin el recorregut sencer al mateix tram, la bonificació serà d’un 35%. 

El decret també recorda que la Generalitat, a través del Servei Català de Trànsit, restringeix la circulació d’aquests vehicles per l’N-II al mateix tram. Precisament, el Servei Català del Trànsit va aixecar les restriccions de pas de camions per aquesta via, l’N-240 i l’N-340, durant l’estat d’alarma, però les va restablir a finals del mes de juny.

Foeg: “Nova excusa” per a l’N-II

La patronal FOEG diu que la congelació del desdoblament de l’N-II a l’Alt Empordà, exceptuant la variant de Figueres i l’enllaç fins a Orriols, és una “nova excusa” de l’Estat i un “episodi més” de la llarga llista d’ajornaments. En un comunicat, la FOEG afirma que ara “l’argument” és el final de la concessió de l’AP-7 (prevista per a l’agost de l’any que ve) i l’espera d’un estudi que concreti com es redistribuirà la mobilitat quan l’autopista estigui lliure de peatges. “La realitat és el maltractament de què són objecte els gironins en la inversió d’aquesta infraestructura”, asseguren. En aquest sentit, la patronal defensa que l’N-II és una “artèria principal” de comunicació i una infraestructura “estratègica” amb una “altíssima densitat de circulació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El mercat d’Olot convertirà les minves de les parades en salses i brous

OLOT
Economia

Crida a la vaga dijous a l’Ajuntament de Barcelona

Barcelona
ECONOMIA

L’Espai Agrari de la Baixa Tordera vol una planta per compostar les restes vegetals de la pagesia

Palafolls

L’impacte dels líders empresarials en la volatilitat de les accions

PROFESSOR ECONOMIA I EMPRESA UNIVERSITAT DE GIRONA, EMPRENEDOR I EXPERT EN GESTIÓ DE CRISI I DESENVOLUPAMENT DE NEGOCI
economia

Aprovada la rebaixa temporal de l’IVA del oli del 5% al 0% des de l’1 de juliol

madrid
Economia

La producció de pera caurà un 33% respecte el 2023

Lleida
Toni Bramon
President del Col·legi d’Arquitectura Tècnica de Girona (CATGI)

“La inestabilitat política ha fet disminuir la inversió pública”

Girona
TURISME

Bon pont per a l’hostaleria i inici oficiós de l’estiu

girona
ECONOMIA

Els hotels catalans superen els dos milions de persones allotjades al maig

Barcelona