Economia

En projecte

El mig milió de cotxes anuals de la Seat

El comitè d’empresa de la casa automobilística demana inversió per poder fabricar models de cotxe elèctric des de Martorell

Al pla Future Fast Forward hi participen també empreses d’altres sectors, de serveis i proveïdors

Els plans de la companyia Seat passen per fabricar fins a mig milió de cotxes elèctrics a l’any a Martorell, segons el projecte Future Fast Forward (F3), presentat per la companyia oficialment aquest mes de març. Seat vol liderar el mercat de vehicles elèctrics, segons va explicar el president de la companyia, Wayne Griffiths, que va explicar que el primer model elèctric urbà sortirà ja al mercat l’any 2025. El president de Fecavem, Jaume Roura, reconeixia que la companyia està totalment preparada per liderar aquest mercat però recordava que els canvis no es poden fer improvisats: “Requereixen planificació i uns temps llargs”, explicava.

Qui afegia més pressió és el president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, que assumia en una entrevista a l’agència Efe que la marca “té els dies comptats sense el cotxe elèctric”, i instava les administracions i la direcció de l’empresa a treballar perquè “no passi el mateix que a Nissan”.

“Seat no pot sobreviure només amb cotxes de combustió perquè el grup Volkswagen prendrà decisions que miraran cap a l’electrificació i no a la combustió. Seat sí o sí ha de tenir cotxe elèctric i estic convençut que en tindrà”, assegurava.

La planificació i la inversió es perfilen, doncs, clau. Carnero reivindicava la importància del consorci públic privat impulsat pel govern i integrat per Volkswagen-Seat, Iberdrola i CaixaBank, entre d’altres, per construir una planta de bateries per a vehicles elèctrics, perquè “és el pas que hem de fer perquè Seat sigui la locomotora de l’electrificació a la península Ibèrica”.

Amb el cotxe anunciat per Griffiths, la planta de fabricació de la qual encara no es coneix, Seat vol entrar en un segment de preus d’entre 20.000 i 25.000 euros i arribar així a un client amb ingressos mitjans, “essencial per fer accessible l’electromobilitat a la població de forma massiva i assolir els objectius del Green Deal”, el Pacte Verd Europeu promogut per la Comissió Europea que pretén que Europa sigui climàticament neutral el 2050. Empreses com Aeorum, Antolín, Asti Mobile Robotics, Delta Vigo, Ficosa, Fisas Navarro, Gestamp o Lithium Iberia també donen suport al projecte F3.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La pedregada afecta més de 1.400 hectàrees de fruita dolça del Segrià

Lleida

El Govern destina 4,7 milions en ajuts per a noves inversions industrials

girona
ECONOMIA

La funeraria supramunicipal FuneCamp preveu un estalvi del 30%

Reus
economia

Eacom instal·larà un centre logístic a Tortosa i preveu crear un centenar de llocs de treball

Tortosa
estats units

Boeing accepta declarar-se culpable de frau en el cas dels 737 Max

barcelona
economia

Gairebé trenta milions d’euros per millorar la sostenibilitat i la digitalització de la indústria

Barcelona
economia

La família Grífols i el fons Brookfield estudien una opa pel 100% de la multinacional

barcelona
ECONOMIA

El Bages assoleix màxims històrics de reputació turística en línia

Manresa

Les tempestes de dissabte deixen danys importants als fruiters del Segrià

Lleida