Espanya és el segon estat de l’OCDE on els treballadors troben més obstacles per continuar formant-se
Un informe de l’organisme avisa de l’estancament en comprensió lectora dels joves a l’Estat
Espanya és el segon estat de l’OCDE on els treballadors que volen continuar formant-se troben més obstacles per fer-ho.
Segons un estudi de l’organisme, el 16% dels treballadors de l’Estat vol accedir a formacions per continuar aprenent, però no pot fer-ho per “obstacles” en l’accés.
La mitjana de l’OCDE pel que fa a treballadors que voldrien accedir a formació se situa en l’11%, cinc punts per sota de la mitjana d’Espanya, al qual només supera Corea.
A més, l’informe apunta que a Espanya la desigualtat en l’accés a formació és “particularment pronunciat” segons el nivell educatiu del treballador.
A nivell de l’OCDE, els treballadors amb baixa qualificació reben menys formació que els que ja tenen una alta qualificació, l’equivalent a una hora a la setmana menys.
D’altra banda, l’informe assenyala que els indicadors de comprensió lectora han caigut lleugerament entre els joves de l’Estat.
A diferència de la tendència general dels països de l’OCDE, els joves de 27 anys que han fet proves de comprensió lectora han tret ara una qualificació inferior a la que van obtenir als 15 anys.