Economia

Seat rebrà prop de la meitat dels ajuts del PERTE del cotxe elèctric, amb 397 milions

El hub que opta a reindustrialitzar Nissan serà el tercer amb més recursos assignats, amb 108 milions d’euros

Seat rebrà prop de la meitat dels ajuts del PERTE del cotxe elèctric, amb 397,3 milions d’euros, de la primera convocatòria de la línia que busca electrificar la indústria de l’automoció. El hub de descarbonització liderat per QEV i BTECH que opta a reindustrialitzar la planta de Nissan a la Zona Franca serà el tercer amb més recursos, amb 107,8 milions d’euros assignats, el 12,2% del total. La publicació definitiva arriba després de setmanes de crítiques per part de Volkswagen pel retard en la resolució. El grup alemany va avisar que les inversions de 10.000 milions d’euros del projecte ‘Future: Fast Forward’ per electrificar Martorell, Landaben i la gigafàbrica de bateries de Sagunt no poden tirar endavant sense impuls públic.

El govern espanyol va anunciar divendres que ampliava la primera línia dels ajuts del PERTE del vehicle elèctric de 700 a 877,2 milions d’euros. D’aquesta manera, el ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme actualitza la resolució provisional de l’agost que adjudicava el 46% dels 362 milions sol·licitats a la candidatura de Volkswagen i Seat.

A partir d’ara, les empreses adjudicatàries hauran de presentar els avals exigits i la previsió es que comencin a rebre els diners abans de finals d’any. Segons ha detallat el ministeri en un comunicat, s’avançarà “el 90% de l’import total de l’ajuda a cada beneficiari”.

Durant el 2023 es publicarà una nova convocatòria per exhaurir tots els recursos, perquè en la primera edició no s’esgotaran els fons inicials, de 2.975 milions d’euros.

Mercedes-Benz Espanya serà el segon amb més recursos assignats, amb una partida de 170,4 milions d’euros, destinada a transformar la seva producció d’acord amb criteris de sostenibilitat per al desenvolupament del monovolum elèctric premium EQV 300. Opel és el quart a la llista d’adjudicacions, amb 52,2 milions d’euros, que es destinaran al projecte TESIS (Transformació de l’Electromobilitat i Sostenibilitat Industrial Stellantis). Renault Espanya és el cinquè, amb 40 milions d’euros que s’invertiran en el desenvolupament del sistema necessari per a la fabricació a l’Estat del vehicle elèctric de la companyia. Tanquen la llista dels deu projectes l’empresa SAPA Operaciones (32,8 milions), Faurecia Interior Systems (28,2 milions), Irizar (24 milions), Peugeot Citroen (15 milions), i Fagor Electronica (8,7 milions).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

La pensió mitjana dels catalans creix un 5,06% al juliol i se situa en 1.306 euros

barcelona
economia

Catalunya es manté el 2022 com el tercer territori que més recapta però el desè en recursos rebuts

barcelona
economia

Lleuger descens de l’atur, que se situa en el 9,41%

barcelona
economia

Segon avís de la CE a Espanya per “discriminar” els interins

barcelona
economia

El govern ha destinat 246 milions en ajuts a la indústria des de 2021

barcelona

Figueres acollirà per primer cop el Fòrum Gastronòmic Ciutat per al públic general el 5 i 6 d’octubre

FIGUERES

Es preveu que el 36 per cent de la producció catalana de poma es culli a Girona

GIRONA

La Cambra de Comerç de Barcelona avisa que el turisme “no pot tenir un creixement infinit”

Barcelona

L’empresa de reciclatge ACIN compra l’antiga tèxtil Nylstar per 8 milions

blanes