Economia

economia

Un estudi destaca la bona salut comercial de Lloret de Mar en temporada baixa

El municipi de Lloret de Mar té una molt bona salut comercial, segons un estudi portat a terme per l’observatori econòmic Eixos.cat, que destaca el gran nombre d’establiments per cada 100 habitants fora de temporada alta. L’estudi, encarregat per l’Associació de Comerciants de Lloret gràcies a una subvenció de la Cambra de Comerç de Girona, va constatar que el mes de novembre hi havia més de 1.700 establiments actius tot i ser temporada baixa, per una població censada de 41.159 habitants segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Els punts clau del bon índex aconseguit en aquest estudi és l’especialització del comerç i la diversitat en productes i serveis que es pot trobar al municipi; també, els eixos comercials principals. A Lloret han mapejat 10 carrers comercials amb 40 locals actius o més.

La composició comercial mostra un clar predomini de l’hostaleria i la restauració (32%), seguides dels serveis comercials (24,1%) i del quotidià alimentari (9,8%). Dins els productes i serveis no quotidians, trobem establiments d’equipaments per a la llar (9,1%), equipaments per a la persona –roba, sabateries, joiera, etc.– (4,8%) i establiments de cultura i lleure (3,3%). En global, l’oferta comercial quotidiana és d’un 80%.

D’altra banda, els comerços d’equipaments per a la persona tendeixen a agrupar-se geogràficament pel municipi i formen clústers comercials ben definits: al voltant del carrer Sant Pere, al carrer de la Vila i Venècia i al centre comercial Carabela. En canvi, els establiments de cultura i lleure tenen un comportament més dispers, però a prop dels llocs més cèntrics del nucli urbà.

La part menys positiva d’aquest estudi són els 427 locals tancats fora de temporada alta en eixos més turístics. El gerent de l’Associació de Comerciants de Lloret, Francesc Alsina, explica que els comerciants busquen rebaixar el mínim possible de temps aquesta estacionalitat comercial: “Des del novembre fins a l’estiu molts establiments estan tancats, ens interessa a tots que hi hagi diversitat.” Alsina destaca que han encarregat aquest estudi per poder donar més informació a emprenedors sobre les zones idònies per posar un negoci. “Si tens establiments semblants al teu a prop, millor”, explica. “Si tens un clúster especialitzat i professional, tots els establiments se’n beneficien perquè hi ha venda creuada.”

En definitiva, l’associació busca reactivar aquells locals buits demostrant les bones dades d’aquest estudi i ressaltant un dels punts més forts de Lloret de Mar: “Cada setmana, a l’estiu, tenim un públic totalment diferent, i és un avantatge.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

La Barcelona Wine Week ja té el 90 % de l’espai contractat per l’edició del 2025

Barcelona
economia

Les comarques gironines han rebut un milió de turistes estrangers fins el mes de juny

girona
Economia

Catalunya rep 9,1 milions de turistes estrangers en el primer semestre de 2024

Barcelona
economia

L’atur trenca la tendència i creix lleugerament al juliol

barcelona

Girona trenca rècords d’ocupació fregant per primer cop els 391.500 afiliats

GIRONA
REGNE UNIT

El Banc d’Anglaterra abaixa els tipus per primer cop en 4 anys, al 5%

BARCELONA
ECONOMIA

El Govern destina 2,1 milions a 137 projectes d’Economia Blava en municipis pesquers

Barcelona
viticultura

El vi i el cava a Catalunya generen 3.200 milions de negoci, el doble que el 2016

Barcelona
gastronomia

Pla per promoure els olis d’oliva verge extra

Barcelona