Economia

el masnou

La Casa del Marquès serà un centre de negocis

El consistori impulsa un projecte per ubicar una incubadora d'empreses i despatxos professionals a la casa modernista, que ara està sense ús

L'equipament podria entrar en funcionament el 2013

El Masnou vol evitar que els empresaris locals marxin del municipi per tirar endavant els projectes. Per això, volen crear a la Casa del Marquès un centre on es puguin desenvolupar aquestes iniciatives empresarials.

El projecte té un doble vessant: d'una banda es rehabilita l'edifici modernista, que està en desús des de fa un parell d'anys i, de l'altra, s'habilita l'espai per a les necessitats dels emprenedors locals. “Volem habilitar un espai on es creïn sinergies entre professionals”, explica Artur Gual (PSC), tinent d'alcalde i responsable de l'àrea de Promoció Econòmica del Masnou. De fet, el futur equipament oferirà serveis pensats per a diversos tipus de perfils. Hi haurà 16 despatxos de lloguer per a empreses o professionals ja establerts, però també es reservarà un espai per a incubadora i es crearan sales comunes, com ara un auditori, que es podran utilitzar a temps parcial. Un altra part important del futur equipament es destinarà al coworking, és a dir, a aplegar diversos professionals que normalment treballen des de casa i facilitar les interrelacions entre ells. Per això, es disposaran una gran sala amb taules i cadires, amb connexió a internet. “Aquests professionals també podran domiciliar l'empresa aquí”, explica Gual.

La regidoria de Promoció Econòmica, que també traslladarà alguna de les oficines, serà l'encarregada de dinamitzar l'espai. Organitzarà activitats, crearà un portal web i estimularà el contacte entre professionals. Una cafeteria, a la planta baixa, serà un altre dels punts de reunió habituals en el futur equipament.

Ajuts del Feder

El projecte té un pressupost de 854.000 euros. La Generalitat ja ha fet pública la concessió de 395.000 euros dins del programa d'ajuts del Feder. La resta s'ho reparteixen entre la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament del Masnou, que a l'octubre va aprovar una modificació de crèdit per finançar l'obra. Per la seva banda, el consistori cobrarà els lloguers dels espais. Tot i que encara s'ha de redactar el reglament d'ús i aprovar les tarifes, fonts municipals apunten que llogar un despatx d'uns 15 m² podria costar uns tres-cents euros mensuals. D'altra banda, els càlculs municipals preveuen que l'equipament, que podria estar acabat el 2013, estigui a ple rendiment cinc anys després de la posada en marxa. La regidoria de Promoció Econòmica atén cada dia prop de 120 emprenedors que volen crear una empresa. “Prop d'un 30% ho aconsegueix”, diu Gual. Ara, aquestes iniciatives podran créixer al Masnou.

LA XIFRA

854.000
euros
costarà la posada en marxa del nou servei, el 45% del qual es pagarà amb fons Feder.

LA XIFRA

16
són els despatxos
per a empreses i professionals que hi haurà en el futur equipament masnoví.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.