Economia

Vulpellac té el primer clúster estatal de comerç electrònic

El viver d'empreses Nexes ha posat en marxa l'agrupació empresarial d'Ecommerce Empordà que permet unir esforços i recursos a un total de 22 empreses del Baix Empordà i de Girona

Un total de 22 empreses que comercialitzen a traves d'internet formen part del clúster Ecommerce que han creat a Nexes, que és el viver d'empreses i centre de negocis de Forallac. Es tracta de la primera agrupació empresarial de comerç electrònic que hi ha a l'Estat espanyol. El clúster es va posar en funcionament a final d'octubre, amb empreses procedents de diverses poblacions del Baix Empordà i Girona que, gràcies a la seva integració al Clúster Ecommerce Empordà, aconsegueixen més bones condicions amb els proveïdors, el transport urgent dels productes, amb les entitats bancàries pels pagaments amb TPV, embalatges, fotògrafs, agència de patents i marques, bufet d'advocats, gestories, traduccions... “Per a un emprenedor que comença, és fantàstic tenir una bona oferta de transport”, explica el gerent de Nexes, Quim Gudayol, que ha aconseguit un bon tracte, per exemple, amb Seur pel que fa al transport urgent. En aquests casos, a Nexes fan l'acord amb el proveïdor del qual es beneficiaran les empreses agrupades en aquest clúster. Amb la unió dels esforços i recursos, els integrants del clúster poden ser més competitius. “Tenim un acord, per exemple, per a l'allotjament web amb Serveis Web de Girona”, explica Quim Gudayol que recorda que les empreses paguen una quota simbòlica anual per formar part del clúster, que és de 15 euros pels qui estan situats físicament a Nexes, i de 55 pels que no ho estan.

La integració al clúster també els permet participar en un total de sis sessions de formació a l'any dedicades a l'Ecommerce –la primera sessió va ser sobre posicionament obert– i també beneficiar-se de sortides conjuntes, com per exemple la propera visita a la fira de comerç electrònic, Eshow, que es farà a Barcelona a mitjan març.

LA XIFRA

1
per cent de ràtio de conversió
és la mitjana, cosa que implica que 1 de cada 100 visites al web esdevé compra.

LA FRASE

L'objectiu és anar agrupats per poder pactar amb empreses subministradores
Quim Guadayol
GERENT DE NEXES

LA DATA

26.10.11
És quan
es constitueix Ecommerce Empordà per tal de defensar interessos de les empreses de comerç electrònic.

Des de perfums fins a rutes turístiques

Les empreses que formen part del clúster venen diversos productes o serveis, com bicicletes, roba, menjar preparat, perfums, il·luminació, mobles, productes per gossos, activitats turístiques...Uns quants exemples de les empreses del clúster són: Biotactex, Barbacoas, 3 Iperfumes, Mybikecenter, Notepreu, Captiva-t, Pimop, Ecobike, Globus Empordà, i Fitor Forestal, entre d'altres. Es tracta d'empreses vinculades a poblacions de la zona, com Palamós, Pals, Torroella de Montgrí, Palafrugell, Calonge, la Bisbal o Girona, gestionades tant per homes com dones d'edats compreses entre 30 i 45 anys de mitjana. Pel que fa a les empreses, segons destaca Gudayol, la majoria –un 60%– encara només s'anuncien en català i castellà– “Encara falta el pas d'anar a l'estranger, però algunes acaben de començar”, explica Gudayol, que recorda que algunes empreses es van crear entre el 2010 i el 2012 i tenen entre 100 i 700 visites diàries de mitjana al web, tot i que preveuen que aquesta dada augmentarà de 500 a 1.000. Pel que fa a la proporció de conversió, que vol dir el tant per cent de les visites al web que es tradueixen en compres, normalment oscil·la entre el 0 i el 20%, explica Gudayol. En el clúster la mitjana és de l'1%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.