Amb l'horitzó com a meta
Kawasaki torna a potenciar les seves versions Vulcan amb una de les motos de carretera més impressionants que la marca japonesa ha fabricat fins ara, la VN 1700 Voyager
Quan l'any 1986 va néixer la primera VN Voyager, Kawasaki posseïa en el mercat americà un gran mina. Aquella era una moto molt diferent de la que ara presentem, amb motor de 1.200 cc, xassís construït amb tub d'acer, llandes de 16 polzades i un disseny diguem-ne poc americanitzat i molt més d'acord amb el concepte de moto convencional. Però, amb el pas del temps, el que abans eren motos de carretera més aviat estàndards, en què l'aire colpejava amb força el pit del conductor, s'han convertit en les autèntiques màquines de viatjar que són ara, amb múltiples complements i un gran assortiment tecnològic per fer les coses fàcils i amenes al pilot i l'acompanyant.
A banda de la poderosa presència física, si per alguna cosa destaca aquesta espectacular VN 1700 Voyager és pel seu imponent motor. Seguint la mateixa línia de les seves germanes de gamma, disposa d'un propulsor bicilíndric en forma de V, de 1.700 cc amb vuit vàlvules i refrigerat per aigua. El seu diàmetre per carrera ha estat perfectament estudiat perquè transmeti sempre poder i parell a qualsevol règim, fins i tot en franges molt i molt baixes de revolucions. S'ha apuntalat tant aquest aspecte que respecte de la VN 1600 D –la versió anterior– el parell ha augmentat fins a un 15 per cent. I, per si això fos poc, el sistema de vàlvules es basa en el que equipa la VN 2000, però utilitzant una altra disposició que li aporta un cop de gas molt directe –limitant alhora les estrebades que es poden provocar amb la corretja de transmissió– i una boníssima velocitat de creuer a règims baixos, per superar les llargues distàncies amb una comoditat magnífica i un consum de gasolina força reduït, tot i la potència de què es disposa.
Una «custom» per arribar a la fi del món
La tecnologia és un punt fort de la VN 1700 Voyager. Començant per la frenada activa K-ACT ABS, patentada per Kawasaki, que permet aturar la moto d'una manera segura i, sobretot, equilibrada, perquè garanteix una distribució perfecta de la força que el conductor aplica als frens. I si aquest sistema de seguretat és d'allò més notable, el d'acceleració electrònica el supera. I més encara quan ens referim a les motos custom. Aquest dispositiu fa que la unitat electrònica de la VN 1700 Voyager controli el volum de combustible i d'aire que arriben al motor, mitjançant els injectors i les vàlvules d'acceleració, respectivament. D'aquesta manera, la dulcificació de l'entrega de potència es maximitza i esdevé natural i suau.
I seguint amb els paràmetres de control, aquesta Kawasaki també disposa d'un altre sistema d'ajuda a la conducció: el control de creuer. Es pot activar en la franja de velocitat que va des dels 47 fins als 137 km/h, amb la condició de portar inserida com a mínim la tercera marxa. Per posar-lo en funcionament, n'hi ha prou amb el comandament perfectament situat al manillar. I per desactivar-lo és suficient prémer qualsevol de les dues manetes de fre, l'embragatge o bé desaccelerar totalment.
Si ens referim a l'aspecte extern, com en tota bona custom, les formes són d'allò més voluptuoses, sobretot en el carenat davanter, majestuós i de línies d'acord amb els cànons americans. Aquest carenat frontal és el que més diferencia la VN 1700 Voyager de les seves germanes de gamma. Protegeix molt bé del vent i les inclemències meteorològiques, i facilita la conducció a alta velocitat. A més, disposa de protectors de cames amb reixetes que ajusten el flux de l'aire que projecten.
Gran capacitat
La VN 1700 Voyager disposa d'un bagul posterior de 50 litres de capacitat i alforges laterals amb obertura al cim, de 38 litres cadascuna, a més de diverses guanteres a la zona davantera. Els tres baguls disposen de tancament i estan segellats per evitar que hi entri aigua.
Amb Ipod
Per celebrar l'arribada d'aquesta cruiser de gran format, Kawasaki obsequia els seus compradors amb un Ipod Nano de 8 GB amb connector per a aquesta moto. Amb aquesta finalitat, la VN 1700 té un endoll específic situat dins la guantera esquerra.
Alta comoditat
L'espectacular i resolutiu seient d'aquesta Kawasaki ha estat dissenyat per oferir una gran comoditat i alhora facilitar que el conductor pugui posar els peus a terra. Tant el conductor com l'acompanyant mantenen una postura força vertical però excepcionalment còmoda.