Opinió

Anna N. Schlegel

Escollida la dona més influent del món en tecnologia

Te’ls estimes o marxen

Darrerament, persones d’àmbits molt diversos comparen dos mons que conec prou bé: Catalunya i Silicon Valley. No perdeu el temps a trobar similituds, sobretot des d’una mirada empresarial. A Califòrnia, als Estats Units, la gent es deixa la pell a la feina i hi dedica moltíssimes hores al llarg de l’any. No vull dir que a Catalunya no passi, atès que hi ha molts emprenedors de pedra picada, però la vida mediterrània convida més al gaudi, i aquest és un element diferenciador entre un món i l’altre. I n’hi ha molts més que evidencien no només la distància física, sinó les diferències entre factors molt arrelats. Com el distintiu cultural.

M’agradaria posar el focus en l’organització interna, la tendència i les velles receptes en les petites i mitjanes empreses a Catalunya. I, sobretot, enviar un missatge als CEO o caps d’aquest conglomerat d’empreses que tenen un pes específic per al país. Durant més de 30 anys he tingut el privilegi de dedicar-me professionalment a un sector tan capdavanter com el tecnològic, i he pogut liderar grups molt amplis i heterogenis de treballadors. En totes les empreses que he treballat als EUA m’han ofert formació continuada i m’han enviat a la universitat –si ha calgut– perquè tenen com a prioritat disposar dels empleats més eficients i més competents. I ho volen perquè saben que així tindran la millor empresa.

A Catalunya hauria de passar el mateix, però, en canvi, avui encara hi ha joves universitaris que no cobren per fer pràctiques. Als Estats Units això és impensable.

Cal posar tots els recursos en els empleats. Més enllà de la formació, als treballadors se’ls ha de tenir en compte, se’ls ha de fer arrelar els valors de l’empresa, donar-los les oportunitats necessàries perquè facin carrera i, sobretot, cal apujar-los el sou com un element motivador.

Només així és com els treballadors tindran el seu rol, assumiran responsabilitats i se sentiran partícips del projecte. Dins una empresa no hi ha cap vareta màgica que et promocioni, cal regenerar sinergies constantment, engrescar el teu equip. Només així és com les empreses obtenen un valor afegit real. Només així és com es podrà exportar la recepta nord-americana a Catalunya. Si no és així, buscaran altres propostes. Te’ls estimes o marxen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia