L’estafa de la ciberseguretat
“Des de CaixaBank, volem que et sentis sempre segur. [...] podràs sol·licitar la devolució de compres i operacions que no reconeguis”, diu la publicitat de CaixaBank relacionada amb la ciberseguretat. La realitat, però, és ben diferent. El 14 d’octubre algú va pagar 1.362,65 euros als Estats Units amb la meva targeta. Jo era a Barcelona, vaig entendre que m’havien copiat les dades i vaig avisar CaixaBank. Em van tranquil·litzar i em van dir que tornés l’operació, anul·lés la targeta i posés denúncia als Mossos. Aquestes coses passen, però no pateixis! Vaig fer els deures i aquell mateix dia vaig recuperar els diners. Podré pagar el lloguer un mes més!
El 13 de desembre va aparèixer un càrrec idèntic al meu compte corrent, “regularització de targeta cancel·lada”. Fantàstic, ja hi som. Corre un altre cop a l’oficina, insisteix i troba’t amb el director que et diu que no pot fer res més que reclamar-ho: “No pateixis, és una operació fraudulenta. Si van llogar un cotxe als EUA mentre tu eres atesa per una bronquitis al Clínic!” Encara no tinc els diners i ara CaixaBank diu que Avis, la companyia del lloguer de cotxes, no els torna els diners i que ells a mi tampoc. I que si vull continuar lluitant (1.362,65 euros!) que denunciï Avis jo soleta. Cobrar comissions sí, protegir-te ja no tant.