Editorial

La fi de l'aïllament ferroviari

Els trens d'alta velo­ci­tat fran­ce­sos arri­ba­ran a Figue­res a par­tir del 12 de desem­bre, en una data que s'entre­veu històrica perquè es tren­carà d'aquesta manera el tra­di­ci­o­nal aïlla­ment fer­ro­vi­ari de l'Estat espa­nyol, impo­sat a finals del segle XIX per l'estreta visió de mires del govern i els mili­tars. Final­ment, doncs, i encara que sigui amb un cert aire de pro­vi­si­o­na­li­tat i per començar a ren­di­bi­lit­zar una infra­es­truc­tura aca­bada fa més de dos anys, com és el túnel del Pertús i el tram de via que va de Per­pinyà a Vila­fant, Cata­lu­nya es con­nec­tarà amb tren amb la resta d'Europa. Cal recor­dar, però, que tot ple­gat arriba amb retard, amb molt de retard. No ja perquè les vies del TAV entre la Jon­quera i Bar­ce­lona no es van fer, com hau­ria estat nor­mal, als anys noranta, sinó perquè les que s'estan cons­truint ara mateix acu­mu­len també un endar­re­ri­ment nota­ble res­pecte del calen­dari pre­vist ini­ci­al­ment. Uns per­ju­di­cis que tot just es començaran a repa­rar ara.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.