Opinió

Som 10 milions

Sempre amunt

Set anys després de la seva fundació, Corpinnat confirma enguany la tendència creixent del preu per ampolla

Quan es va fun­dar Cor­pin­nat ara fa set anys, ningú no va enten­dre la màgia del seu nom. La marca sor­gia després d’un llarg i difícil procés que va aca­bar anant als orígens per bate­jar allò que sem­pre havia estat. Cor­pin­nat nai­xia per rei­vin­di­car el ter­ri­tori, el bres­sol d’un procés arte­sa­nal i històric que comença amb la plan­tació de la vinya en una terra amb unes carac­terísti­ques con­cre­tes, per aca­bar en una ampo­lla després d’un procés d’ela­bo­ració com­plex. Cor­pin­nat, que no és una altra cosa que “nat al cor del Penedès”, ha estat la pri­mera marca col·lec­tiva de vi català que ha col·locat el mirall davant el sec­tor. En aquesta ope­ració alguns han sor­tit prou afa­vo­rits, però molts han vist que feien mala cara i que els altres també ho veien, cli­ents inclo­sos. És cert que el nom no acom­pa­nyava i que tots els experts asse­gu­ra­ven que no era una bona opció. Però la rea­li­tat és que les debi­li­tats del nom han obli­gat a expli­car-lo cada vegada que el pro­nun­ci­a­ven i, expli­cant el nom, han aca­bat expli­cant el pro­jecte. I el pro­jecte no és res més que una sèrie d’ela­bo­ra­dors que cre­uen en el ter­ri­tori que repre­sen­ten, que tre­ba­llen per rei­vin­di­car-lo i des­ta­car-ne el valor i que, des­ta­cant el valor d’aquest ter­ri­tori, aca­ben des­ta­cant el valor dels seus pro­duc­tes. Tant és així que, set anys després de la seva cons­ti­tució, Cor­pin­nat ha tor­nat a con­fir­mar enguany una tendència crei­xent del valor dels seus vins escu­mo­sos. El preu mitjà per ampo­lla ha cres­cut un 4,7% en l’últim any, i no ha dei­xat de créixer des de la seva fun­dació.

Això ha permès que els cellers Cor­pin­nat hagin afron­tat la sequera dels últims qua­tre anys amb una mirada opti­mista. Amb 11,5 mili­ons d’ampo­lles a la cava i la garan­tia que la reducció de ven­des es veurà com­pen­sada per l’incre­ment de preus, els cellers empa­rats sota la marca col·lec­tiva afron­ten les difi­cul­tats amb un altre ànim. El nou con­text climàtic és un han­di­cap que el sec­tor haurà d’afron­tar tard o d’hora. I els cellers Cor­pin­nat ja van optar per fer pro­ducció ecològica de vari­e­tats tra­di­ci­o­nals, cosa que demos­tra el com­promís amb l’entorn i el futur del sec­tor. De fet, la sequera no ha fre­nat la política de preus de raïm que obliga els cellers de la marca a pagar el raïm per sobre del preu de mer­cat. Mal­grat que els cellers que for­men part de Cor­pin­nat tenen pro­ducció pròpia, n’hi ha que com­pren una part del raïm a page­sos de la zona, mit­jançant con­trac­tes de llarga durada i amb el com­promís de man­te­nir els preus per sobre de la mit­jana. De fet, actu­al­ment, el 40% del raïm Cor­pin­nat és de vinya pròpia i la resta, de viti­cul­tors inde­pen­dents. Les veus crítiques que situ­a­ven aquests cellers a la fron­tera de l’esno­bisme han començat a min­var i, cada dia, hi ha cellers interes­sats a sumar-s’hi. En deu anys, Cor­pin­nat ha pas­sat de ser un pro­jecte a ser una ini­ci­a­tiva de pro­moció del Penedès de pres­tigi i pro­jecció inter­na­ci­o­nal. Hi ha motius perquè algun celler rebutgi ser Cor­pin­nat?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia