opinió
La ‘socialització' dels festivals de la Costa Brava
Les xarxes esdevenen la plataforma més adequada per obtenir visibilitat de gran abast
L'estiu, a la demarcació de Girona, ha acabat registrant un nou èxit de públic en els nombrosos festivals de música, teatre i dansa celebrats. Part d'aquest èxit es deu a la gran difusió que s'ha fet de les programacions i cartelleres per mitjà de múltiples canals. Si hi ha una fórmula ràpida i eficient de fer difusió i promoció per arribar al públic cultural és mitjançant les xarxes socials. Això ho tenen clar els organitzadors dels més de vuitanta festivals de gèneres artístics diversos que existeixen a la demarcació de Girona, i el mateix Patronat de Turisme Costa Brava Girona.
Fa dos estius es va crear la primera i única plataforma que aglutina tota l'oferta de festivals de la demarcació de Girona: Costa Brava Girona Festivals, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Aquest portal ha contribuït a divulgar i promocionar l'àmplia miscel·lània d'esdeveniments artístics que tenen lloc a la demarcació de Girona i que atreuen cada vegada més visitants de fora del territori. En el segon any de funcionament del portal, aquest ha incrementat un 15% el nombre de visites, la majoria de les quals són d'usuaris de l'Estat espanyol i de l'àrea metropolitana de Barcelona.
Des del Club de Cultura i Identitat del Patronat s'han endegat actuacions específiques per reforçar la difusió dels festivals, com ara l'organització de blogtrips estatals i internacionals, en els quals han participat bloguers de referència. Mitjançant aquestes actuacions dirigides a prescriptors de mitjans digitals s'ha generat un nombrós contingut de qualitat i s'ha arribat a més de tres milions de persones.
Des de l'entitat també s'ha impulsat un concurs a Instagram, #Instamusicfestivals, de dos mesos de durada, que ha registrat una participació d'un centenar d'usuaris i ha generat la publicació de més de 600 fotografies.
Així, doncs, les diverses accions en canals digitals permeten
contactar directament amb un públic específic sensible i consumidor de productes culturals de qualitat.
Amb l'inici de la tardor i dels festivals Temporada Alta 2015, Jazz de Girona i Cinema de Girona, les accions promocionals a les xarxes socials continuen amb l'objectiu de seguir apostant per aquests productes que afegeixen valor a la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona.
El Patronat incideix, amb força, en l'estratègia endegada ara fa quatre anys de generar continguts de la destinació a càrrec de prescriptors digitals, bloguers, com també dels mateixos turistes, usuaris dels serveis turístics i ciutadans de casa nostra, i de crear així contingut rellevant i
de qualitat, amb un índex de credibilitat i de recomanació molt alt a la xarxa.
L'èxit d'aquesta iniciativa s'assoleix gràcies a la unió de tots els festivals de la demarcació de Girona sota una marca única i dins d'un projecte pioner. Sumant la promoció individual de cada festival i la de la marca Costa Brava Girona Festivals es preveu posicionar el territori com a terra de festivals, amb una rica i variada oferta cultural i d'oci.
En aquesta ocasió les xarxes socials i els mitjans digitals representen el millor instrument per a la difusió i esdevenen la plataforma més adequada per aconseguir visibilitat de gran abast a
escala mundial.