Opinió

Full de ruta

L'esquerra consulta...

L'esquerra suposadament fresca i avantguardista va caure en el mateix parany dels ‘vells': un excés de conservadorisme que va confondre els electors

L'esquerra espa­nyola ha pun­xat, en el seu con­junt, perquè ha abdi­cat d'un dis­curs atrac­tiu, modern i que sigui capaç d'engres­car la classe mit­jana i tre­ba­lla­dora que les està pas­sant de tots colors. La com­bi­nació d'experiència i joven­tut de Pedro Sánchez no ha estat garan­tia de res i, entre altres raons, l'ha per­dut el pacte amb C's. No es pot pas­sar de dir que és la “marca blanca” del PP a tan­car-hi un acord –el dia de la firma només fal­tava l'orques­tra– en el qual es renun­ci­ava a bona part del pro­grama del 20-D, tot ple­gat per estim­bar-se a la pri­mera corba. I després del bany de rea­li­tat de la no-inves­ti­dura no es pot tor­nar a la case­lla ini­cial com si res no hagués pas­sat. O és que no saben que l'elec­to­rat d'esquer­res és molt més prim­mi­rat que el que vota el PP? I ara, al damunt, Sánchez no des­carta arre­glar l'única sor­tida que li dei­xarà explo­rar el seu par­tit –una abs­tenció perquè governi el PP– con­sul­tant a la militància si aquest és el camí, quan fa qua­tre dies pre­sen­tava Came­ron com el dimoni amb l'argu­ment que els polítics han de saber resol­dre situ­a­ci­ons com­ple­xes i no tras­lla­dar la decisió a la ciu­ta­da­nia.

Men­tres­tant, en un altre indret de Madrid, l'esquerra supo­sa­da­ment fresca i avant­guar­dista va caure en el mateix parany dels vells: un excés de con­ser­va­do­risme que va con­fon­dre els poten­ci­als elec­tors. El 26-J, Pablo Igle­sias ja no era el polític trans­gres­sor i sense pèls a la llen­gua. Enllu­er­nat per la demoscòpia, es va rein­ven­tar com el gran home d'Estat del segle XXI, i només li va fal­tar tallar-se la cua i posar-se ame­ri­cana. I ara, des de la ràbia del tots con­tra tots que s'ha des­fer­mant dins el par­tit –amb això cada dia s'assem­blen més al PSOE– si bé no acaba d'escla­tar perquè encara no han sor­tit de l'estat catatònic, la cúpula de Podem també vol resol­dre els seus dub­tes exis­ten­ci­als amb una con­sulta per saber què ha pas­sat i a qui ha de tallar-li el cap. Es veu que no han que­dat prou escar­men­tats de les enques­tes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia