Política

municipal

cas budellera

“Si Tarragona no creix serà insostenible econòmicament”

El ple rebutja paralitzar el pla parcial de la Budellera i l'alcalde diu que la ciutat serà insostenible si no creix, per la pèrdua d'ingressos en favor de la Canonja

Entra Josep Acero com a nou regidor, amb canvis en el cartipàs

El ple de l'Ajun­ta­ment de Tar­ra­gona va rebut­jar ahir la moció pre­sen­tada per la CUP per para­lit­zar el pla par­cial de la Bude­llera, on es pre­veu la cons­trucció de més de qua­tre mil habi­tat­ges. Només aquest grup i ERC hi van votar a favor; ICV i Ciu­ta­dans es van abs­te­nir, i el PSC, el PP, Unió i CiU hi van votar en con­tra. L'alcalde, Josep Fèlix Balles­te­ros, va defen­sar el pla i va adver­tir que “si la ciu­tat no creix serà insos­te­ni­ble econòmica­ment”, per la pèrdua d'ingres­sos del polígon químic en favor de la Canonja, que va quan­ti­fi­car d'entre 9 i 10 mili­ons d'euros menys a l'any.

La regi­dora de la CUP, Laia Estrada, va insis­tir a dema­nar la sus­pensió de la tra­mi­tació del pla “perquè no res­pecta el prin­cipi de desen­vo­lu­pa­ment urbanístic sos­te­ni­ble i perquè no està jus­ti­fi­cat” pel fet que la ciu­tat dis­posa de més de quinze mil pisos buits i nom­bro­sos solars pen­dents d'edi­fi­car. Mal­grat que el text de la moció era “nul de ple dret”, segons va adver­tir el govern a par­tir d'un informe del vice­se­cre­tari muni­ci­pal, els cupai­res el van man­te­nir a l'ordre del dia. Un cop rebut­jada la pro­posta, l'alcalde va mos­trar-se “obert al diàleg” i a inten­tar un acord “intro­duint les millo­res que no facin tron­to­llar el crei­xe­ment de la ciu­tat”. “Diàleg sí, però sense irres­pon­sa­bi­li­tats ni inco­herències”, va recal­car.

D'altra banda, el ple va apro­var qua­tre decla­ra­ci­ons ins­ti­tu­ci­o­nals, entre les quals una per a la millora de l'accés a les urba­nit­za­ci­ons de Soli­mar i Bos­cos de la car­re­tera TP-2039. També es va apro­var per una­ni­mi­tat una moció de Ciu­ta­dans per con­ver­tir alguns car­rers del Ser­ra­llo en zones de via­nants i vehi­cles. Pel que fa a la moció de la CUP per dema­nar la reti­rada de símbols fran­quis­tes, final­ment la van treure de l'ordre del dia, després que el grup obtingués el com­promís de l'Auto­ri­tat Portuària de supri­mir les ins­crip­ci­ons de l'antiga Uni­ver­si­tat Labo­ral, un cop hagi com­pro­vat que les tan­ques són pro­pi­e­tat seva.

D'altra banda, el ple va començar amb la presa de pos­sessió de Josep Acero com a nou regi­dor del PP. Por­tarà la direcció i coor­di­nació dels Plans de Mobi­li­tat, Acces­si­bi­li­tat, Domini Públic, Pro­tecció Civil i Cases Regi­o­nals. La seva incor­po­ració l'ha pro­vo­cada la marxa del pri­mer tinent d'alcalde Ale­jan­dro Fernández, que ha modi­fi­cat el car­tipàs muni­ci­pal. Amb la rees­truc­tu­ració es crea una gran àrea de Trans­parència, Govern Obert, Espais Públics i Con­trac­tació pre­si­dida pel popu­lar José Luis Martín, que també serà el nou pri­mer tinent d'alcalde.

LA FRASE

El pla parcial de la Budellera no respecta el principi de desenvolupament urbanístic sostenible
Laia Estrada
Regidora de la CUP

Aprovada la comissió dels Jocs del 2018

Un dels punts que van generar més debat en el ple va planar sobre un altre dels polèmics projectes de la ciutat, els Jocs Mediterranis, ajornats al 2018. El ple va aprovar (amb els vots en contra de la CUP i l'abstenció d'ICV i ERC) la creació de la comissió informativa especial de seguiment dels Jocs. El portaveu d'ERC, Pau Ricomà, va anunciar que al nou ens exigiran el resultat de comptes del 2016, el pressupost d'enguany i que es faci un seguiment trimestral dels comptes. El regidor coordinador dels Jocs, Javier Villamayor, va reiterar que el cost de l'ajornament és d'entre 1 i 1,4 milions. També va confirmar que la Diputació ha proposat celebrar les proves de voleibol a la Tarraco Arena plaça, tot i que s'estudien tres alternatives més. En els propers dies està prevista la visita a Tarragona del president del Consejo Superior de Deportes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia