Política

El PDeCAT pregunta al govern espanyol com protegirà els docents amenaçats de Sant Andreu de la Barca i la Seu d’Urgell

El diputat Sergi Miquel vol saber en què es basa el ministeri d’Educació per sol·licitar informes sobre possibles casos d’adoctrinament

Demana a l’executiu que expliqui què considera “adoctrinament”

El diputat del PDeCAT al Congrés Sergi Miquel ha demanat al govern espanyol que expliqui per escrit quines mesures prendrà per protegir els professors de Sant Andreu de la Barca i la Seu d’Urgell que han rebut amenaces de mort i els docents que se’ls ha qüestionat la seva professionalitat.

Miquel també ha preguntat “què es considera, segons el govern, adoctrinament a les aules” i en què es basa el ministeri d’Educació per demanar informes sobre possibles casos d’adoctrinament. El diputat també vol saber quantes vegades el govern espanyol ha demanat informes sobre possibles situacions d’adoctrinament en els darrers tres anys.

En aquest sentit, Miquel qüestiona si les suspicàcies que pot tenir el govern espanyol sobre adoctrinament en alguna determinada escola estan avalades amb informes de la inspecció que ho certifiquin.

El diputat també vol saber què opina el govern estatal de l’assenyalament públic que han fet alguns polítics, a través de les xarxes socials i mitjans de comunicació, de determinats professors per adoctrinament.

Finalment, requereix a l’executiu espanyol que expliqui si també considera adoctrinament el fet d’utilitzar un llibre de text on es diu que “Antonio Machado se fué a Francia a vivir con su familia” –amagant que se’n va anar exiliat perseguit pel règim franquista– o un llibre on s’apunta que “Federico García Lorca “murió cerca de su pueblo” obviant, segons diu Miquel, que va ser afusellat per ser homosexual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.