Política

Bagué denuncia de nou el retard del desdoblament de la N-260

En una inter­venció a la Comissió de Trans­ports del Senat, davant del minis­tre Òscar Puente, el sena­dor Joan Bagué ha denun­ciat de nou “el retard impre­sen­ta­ble del des­do­bla­ment de la N-260 en el tram de Besalú a Figue­res”, arran de l’acci­dent que fa tres dies hi va haver a Navata. Bagué ha recor­dat en el mateix comu­ni­cat que “el pri­mer pro­jecte data de 1998, fa 26 anys, i que ha que­dat pen­dent any rere any governi qui governi”.

En la mateixa inter­venció, el sena­dor ha tor­nat a mani­fes­tar que el govern espa­nyol duu a terme “una pla­ni­fi­cació i exe­cució molt cen­tra­lit­za­des, amb un alt grau d’ine­ficiència i un baix nivell d’exe­cució pres­su­postària per a Cata­lu­nya, sem­pre amb des­vi­a­ci­ons favo­ra­bles no pre­vis­tes cap a Madrid”. “S’han desen­vo­lu­pat les polítiques infra­es­truc­tu­res amb interes­sos par­ti­dis­tes. Quants quilòmetres de noves vies fer­roviàries s’han cons­truït en els dar­rers anys a Cata­lu­nya? Zero. I a Madrid? Vui­tanta”, ha deta­llat Bagué. El sena­dor ha expo­sat que “el para­digma de la cen­tra­lit­zació és la xarxa d’alta velo­ci­tat espa­nyola, on està tot cal­cu­lat perquè neixi, trans­corri o fina­litzi a Madrid”. També ha recor­dat les xifres d’inver­si­ons a Roda­lies del 1990 al 2018 segons l’orga­nisme inde­pen­dent AIREF, on de 3.700 mili­ons, la mei­tat es van des­ti­nar a la xarxa de Madrid, men­tre que a Bar­ce­lona, el 16,8%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia