Guerra a Europa
Rússia i Ucraïna intercanvien un total de 350 presoners de guerra
És un dels bescanvis més grans des de l’esclat del conflicte fa tres anys
A més, Moscou ha traslladat 22 ferits greus com a gest de bona voluntat
Rússia i Ucraïna han intercanviat aquest dimecres un total de 350 presoners de guerra, segons han confirmat les dues parts. A més, Moscou ha traslladat 22 ucraïnesos ferits greus com a gest de bona voluntat.
El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha anunciat a través d’un missatge a les xarxes social que 175 compatriotes han estat alliberats per Rússia en un dels bescanvis de presoners “més grans” des de l’inici del conflicte, fa poc més de tres anys. Entre els alliberats hi ha efectius de l’exèrcit, la marina la Guàrdia Nacional, les forces de defensa territorial i la guàrdia fronterera. Segons el president, van ser capturat quan defensaven els fronts de Mariúpol, Azovstal, Donetsk, Lugansk o Kherson, així com a les regions de Khàrkiv, Mikolàiv, Zaporíjia, Sumi i Kursk, aquesta última a Rússia.
Today is another day when Ukraine brings its people back. 175 of our defenders have been released from Russian captivity. Another 22 defenders are returning home through measures beyond exchanges. Among them are severely wounded warriors and those whom Russia persecuted for… pic.twitter.com/r8vI7BiYxn
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) March 19, 2025
Zelenski ha afegit que els 22 ferits que han tornat a Ucraïna al marge de l’intercanvi rebran “immediatament l’assistència mèdica i psicològica necessària”.
El mandatari ucraïnès ha subratllat que aquest intercanvi “aporta esperança” i ha volgut destacar la feina del seu equip per localitzar els presoners i facilitar l’operació.
De la seva banda, Rússia ha informat que els 175 militars russos alliberats per Ucraïna ja es troben en territori bielorús, on reben suport psicològic i assistència mèdica, així com la possibilitat de contactar amb els seus familiars. Segons l’agència TASS, els soldats seran traslladats posteriorment a Rússia per rebre tractament i rehabilitació als centres mèdics del Ministeri de Defensa.
Les dues parts han agraït als Emirats Àrabs Units la tasca de mediació per fer possible aquest intercanvi, que va ser anunciat ahir dimarts pel president rus, Vladímir Putin, durant la conversa telefònica que va mantenir amb el seu homòleg nord-americà, Do
nald Trump.