Política

adeu al pontífex

El món plora la mort del Sant Pare

Von der Leyen destaca el discurs del papa a favor de la justícia i la pau i Meloni el seu coratge per “canviar de rumb”

La mort del papa Francesc l’endemà d’haver beneït la plaça de Sant Pere del Vaticà i d’haver mantingut una breu trobada amb el vicepresident dels Estats Units, JD Vance, ha agafat per sorpresa els líders de la comunitat internacional, que han reaccionat amb paraules d’elogi cap al Sant Pare.

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha lamentat la mort del pontífex i ha posat en valor “el seu llegat” que “ens continuarà guiant a tots cap a un món més just, pacífic i compassiu”. Von der Leyen ha destacat que la seva “humilitat i el seu amor pur pels menys afortunats” han inspirat milions de persones, més enllà de l’Església catòlica.

La primera ministra italiana, Giorgia Meloni, per la seva part, ha assegurat que Francesc “va demanar al món, una vegada més, el coratge d’un canvi de rumb”, en un missatge en la xarxa social X. “El papa Francesc ha tornat a la casa del Pare. Aquesta notícia ens entristeix profundament perquè ens deixa un gran home i un gran pastor”, ha escrit la mandatària italiana, que va coincidir amb el pontífex en moltes ocasions tant fos com dins del Vaticà. “Vaig tenir el privilegi de gaudir de la seva amistat, dels seus consells i dels seus ensenyaments, que mai van faltar ni tan sols en els moments de prova i de sofriment”, ha afirmat Meloni.

El president francès, Emmanuel Macron, també ha retut homenatge al papa i ha recordat que “durant tot el seu pontificat ha estat al costat dels més vulnerables” i que “tota la seva vida ha lluitat per més justícia”. Ho ha fet, a més, “amb molta humilitat”, ha afegit, especialment en temps de guerra.

L’oficina del president argentí, Javier Milei, ha emès un comunicat en què lamenta la mort del papa Francesc, el primer argentí que arriba a pontífex. Milei ha assegurat que Francesc ha conduït l’Església Catòlica “amb entrega i amor” i n’ha destacat la “incansable lluita” per protegir la vida “des de la concepció”. També n’ha subratllat la promoció del diàleg interreligiós, la voluntat d’acostar la vida espiritual a la joventut i la promoció de l’austeritat al Vaticà.

La Casa Blanca ha expressat el condol pel papa en un missatge a la xarxa X amb un text en què li desitgen que “descansi en pau” acompanyat d’una foto de Francesc en una visita del president nord-americà, Donald Trump, i la seva dona, Melania Trump, i una altra del pontífex amb el vicepresident, JD Vance.

El president d’Israel, Isaac Herzog, ha lamentat aquest dilluns la mort de Francesc amb un comunicat en el qual l’ha recordat com “un home d’una fe profunda i una compassió sense límits”. “Trameto les meves més profundes condolences al món cristià i especialment a les comunitats cristianes d’Israel, la Terra Santa, per la pèrdua del seu gran pare espiritual, la seva santedat el papa Francesc.

També ha volgut mostrar la seva estima i tristesa el Dalai Lama, que ha destacat del papa Francesc que “es va dedicar al servei dels altres, mostrant constantment amb les seves pròpies accions com viure una vida senzilla, però significativa”. “El millor homenatge que li podem fer és ser persones de cor càlid i servir els altres des d’on puguem i de la manera que puguem”, ha animat el líder espiritual, que ha explicat que la comunitat tibetana celebrarà un acte en record del pontífex al temple de Tsuglagkhang, a la ciutat índia de Dharamsala.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]