Àsia
Foc encreuat entre agents de l’Índia i el Pakistan a la frontera del Caixmir
L’Índia i el Pakistan s’acusen mútuament d’haver violat l’alto el foc a la frontera que separa ambdós estats a la regió del Caixmir després d’un enfrontament amb armes de foc entre membres de les forces de seguretat dels dos estats veïns aquesta passada nit.
L’incident no hauria deixat víctimes, segons els mitjans locals, però sí ha incrementat encara més la tensió entre els dos estats després que l’Índia acusés el Pakistan des ser darrera l’atac que dimarts va matar 26 turistes a la regió. Segons fonts de l’exèrcit indi, hi ha hagut “incidents de trets amb armes lleugeres en alguns punts de la Línia de Control iniciats pel Pakistan” que van obtenir “una resposta eficaç”.
D’altra banda, el govern indi ha demanat als executius regionals que identifiquin tots els ciutadans pakistanesos presents als seus territoris per assegurar-se que abandonen l’Índia un cop expiri el termini concedit per les autoritats, el pròxim 27 d’abril. Només s’ha fet excepció amb els titulars de visats mèdics, als quals s’ha concedit fins al 29 d’abril per sortir de l’Índia.