Política

Les millors eines en un camí de carros

Montblanc ha vist el darrer any com es resolien els tràmits urbanístics per fer realitat el centre intermodal d'activitats logístiques (CIM). Un projecte que en els pròxims anys pot esdevenir la base per a l'arribada de noves implantacions industrials o per a l'ampliació d'algunes de les ja existents. Per la setmana vinent, segons avança Josep Andreu, s'espera també l'anunci d'una ampliació de 3.500 metres quadrats de la planta que SIMO té a la capital de la Conca de Barberà. La bona salut del teixit empresarial, a més, coincideix amb la del sector turístic. Així, el càmping també ha augmentat la capacitat. “Ens falta el sector de la construcció”, diu l'alcalde. Però fins i tot en aquest aspecte les veus són que l'oferta d'habitatge pot esgotar-se l'any vinent i, com a conseqüència, hi podria haver una represa important.


Les possibilitats industrials i turístiques de Montblanc topen amb la incapacitat de l'Estat espanyol de resoldre l'atzucac de les comunicacions. D'una banda, amb les connexions al nord cap a Lleida. Però, principalment, per l'eterna matèria pendent de la connexió amb Valls per l'A-27 a través del túnel de Lilla. “Aquesta setmana farà sis anys que l'obra està aturada”, denuncia Josep Andreu, que remarca que és l'única obra que l'Estat va suspendre a Catalunya a causa de la crisi que no s'ha reprès. Després que el 18 de desembre l'Estat va inaugurar el tram de la variant de Valls, el territori disposa ara d'una autovia que connecta el Port de Tarragona amb el començament del coll de Lilla. Un vial que dilluns es va haver de tallar per un problema amb un camió de gran tonatge, com a mostra que requereix una solució urgent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia