Política

política

El CNI va considerar que l’imam de Ripoll no era un risc

El va descartar com a col·laborador perquè no es refiava de les seves informacions

El CNI, el Cen­tre Naci­o­nal d’Intel·ligència, va con­cloure que Abdel­baki Es Satty, l’imam de Ripoll i qui va ser el cer­vell dels atemp­tats per­pe­trats a Bar­ce­lona i Cam­brils l’agost del 2017, no era un risc per a la segu­re­tat. És una infor­mació, avançada per El Món i Cata­lu­nya Ràdio, que ha trans­cen­dit gràcies a la des­clas­si­fi­cació de docu­ments del 17-A en la comissió dels atemp­tats al Congrés i a petició de Junts.

Els arxius que han vist la llum recu­llen les qua­tre entre­vis­tes que el CNI va fer a Es Satty, la pri­mera el març del 2014, per obte­nir infor­mació sobre entorns giha­dis­tes entre el 2012 i el 2014, men­tre era a la presó de Cas­telló i abans que anés a viure a la capi­tal ripo­llesa. Des del cen­tre, però, el va aca­bar des­car­tant com a col·labo­ra­dor perquè no es refi­a­ven de les seves infor­ma­ci­ons. A més no van detec­tar que fos un risc i el 2014 i 2015, davant l’aug­ment de l’acti­vi­tat giha­dista a Europa, el CNI va cen­trar els esforços en altres indi­vi­dus. Ho reve­len els docu­ments des­clas­si­fi­cats pel govern espa­nyol i també ho va dir el propi exdi­rec­tor del cen­tre Félix Sanz Roldán a la comissió de secrets ofi­ci­als del Congrés el 2018.

Puig­de­mont con­si­dera pro­vada la relació

Un cop cone­gut el con­tin­gut dels arxius des­clas­si­fi­cats, l’expre­si­dent de la Gene­ra­li­tat i actual líder de Junts, Car­les Puig­de­mont, creu pro­vat que l’imam de Ripoll Abdel­baki es Satty, con­si­de­rat orga­nit­za­dor dels atemp­tats ter­ro­ris­tes de l’estiu de 2017 a Cata­lu­nya, va ser con­fi­dent del CNI.

“Teníem raó: el cer­vell dels atemp­tats de Bar­ce­lona i Cam­brils l’agost de 2017, un mes i mig abans del referèndum d’inde­pendència de Cata­lu­nya, tenia trac­tes amb els ser­veis secrets espa­nyols”, ha publi­cat a la xarxa X després de saber-se que el CNI s’hi havia entre­vis­tat diver­ses vega­des per obte­nir infor­mació sobre entorns giha­dis­tes entre els anys 2012 i 2014, men­tre era a la presó de Cas­telló de la Plana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia