Política

política

el corredor del mediterrani

El govern espanyol respon a la Generalitat que no cal “cap coordinació tècnica” en el Corredor Mediterrani

Rull retreu al secretari d'Estat d'Infraestructures que sembla que hagi vingut a Barcelona a ''renyar-lo” i l'acusa d'utilitzar un to “inaudit”

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, han mantingut una picabaralla dialèctica a l'entorn del Corredor del Mediterrani en un debat sobre aquesta infraestructura organitzat aquest dijous pel diari econòmic Expansión. Pomar ha manifestat una contundent negativa a consensuar un coordinador tècnic per fer el seguiment d'obres del Corredor al·legant que el govern espanyol “té suficient capacitat de direcció'', en resposta a la petició de Rull de consensuar un tècnic. Rull ha acusat Gómez-Pomar d'utilitzar un to institucional ''inaudit'' i li ha retret que semblava que havia vingut a Barcelona a ''renyar'' el conseller.

Las diferents intervencions del conseller Rull i de la seva homòloga valenciana, la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, s'han centrat en la reivindicació de la importància d'aquesta infraestructura per a l'economia.

En el seu torn d'intervanció, el representant del ministeri de Foment a desplegat un discurs per demostrar que aquest govern del PP ha estat el que més ha fet en el desplegament d'aquesta obra.

Tot i això, Gómez-Pomar no ha pogut respondre a la pregunta concreta d'un calendari de finalització de les obres. El secretari d'Estat ha recordat que totes les grans obres, inclús la construcció de la L-9 de la Generalitat, en el seu procés de construcció han d'assumir ''problemes tècnics'' que retarden els terminis previstos.

El responsable de les infraestructures del govern espanyol només s'ha compromès a dir que la finalització de les obres de la xarxa ferroviària amb el tercer fil i per tant amb capacitat de funcionar amb ampla de via internacional estaran finalitzades ''en dates molt pròximes''.

Si hi ha retards en les obres del Corredor són deguts a problemes tècnics i mai a problemes polítics o pressupostaris, ha afirmat Gómez-Pomar.

El conseller Rull ha intervingut per reivindicar un consens entre totes les administracions i els agents econòmics i socials de l'Arc del Mediterrani i ha reclamat al representant del govern espanyol el nomenament d'acord en les parts d'un tècnic de reconegut prestigi que com ha passat en grans obres com la Terminal 1 de l'aeroport del Prat s'encarregui de fer un seguiment de les obres. Una reivindicació, ha recordat Rull, que defensa la Taula Estratègica del Corredor del Mediterrani que s'ha posat en marxa aquest dimecres a iniciativa del Govern.

En el seu torn d'intervenció, Gómez-Pomar, després de defensar l'aposta econòmica del govern espanyol per aquest corredor, 6.350 milions d'euros d'inversió entre el 2012 i el 2016, ha respòs contundentment a la proposta del Govern rebutjant de totes totes el nomenament d'un coordinador tècnic per fer el seguiment de les obres del Corredor.

El secretari d'Estat d'Infraestructuras ha afirmat que el govern no necessita cap coordinador tècnic per fer el seguiment de les obres del Corredor del Mediterrani perquè té ''suficient capacitat de direcció'' i la part tècnica ja la coordina Adif on hi ha centenars d'enginyers, ha reblat.

La consellera valenciana també ha tingut paraules crítiques amb el govern espanyol i ha reflexionat sobre la paradoxa de lideratge que es viu en el cas del Corredor que defensen les autonomies del litoral i no en la mateixa intensitat el govern espanyol.

La paradoxa de lideratge que Salvador ha explicat es dóna perquè és una obra que necessita de la implicació del govern espanyol perquè un cop posada en marxa beneficarà no només a les economies del litoral del mediterrani sinó que serà especialment positiva per a l'economia espanyola i en canvi només sembla que apostin per ella les autonomies implicades.

Salvador ha demanat al govern espanyol transparència en la informació de l'estat de les obres del Corredor al seu pas pel País Valencià i ha reclamat un tracte similar de volum d'inversió que el corredor de l'Atlàntic on s'inverteixen 339.000 euros per quilòmetre en contra dels 99.000 euros que s'inverteixen per cada quilòmetre en l'eix del mediterrani.

Rull també s'ha sumat a la manca d'informació institucional sobre l'estat de les obres del Corredor al seu pas per Catalunya i ha criticat Gómez-Pomar d'haver tingut coneixement en l'acte d'aquest dijous que el tram entre Vila-seca i Vandellòs no s'inaugurarà fins que estigui desplegat el tercer fil d'ampla internacional en la via del costat mar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.