Successos

Susqueda: troben un setè testimoni que va sentir trets el dia del doble crim

El fill d’un dels habitants del mas Llomar explica que ell era al campament i va sentir trets i crits

El noi, que era menor el 2017, no havia declarat mai

Un jove que l’agost del 2017 també era al cam­pa­ment del mas Llo­mar, vora el pantà de Sus­queda, ha decla­rat, ara, que ell també va sen­tir trets un dia al matí. El tes­ti­moni és el fill de Lau­rent Schenkel, un dels qua­tre habi­tants del mas Llo­mar que ja van decla­rar que havien sen­tit trets des d’allà el 24 d’agost, el dia de la des­a­pa­rició d’en Marc i la Paula, els joves tro­bats assas­si­nats 32 dies més tard.

Fins ara, ningú no havia pre­gun­tat a aquest noi, en Ciel, tot i que se sabia que era al pantà, supo­sa­da­ment perquè l’agost del 2017 encara no era major d’edat. Però Benet Sale­llas, que defensa l’únic impu­tat pel doble crim, Jordi Magentí, va dema­nar que es loca­litzés el jove i que se l’inter­rogués. El noi va decla­rar per vide­o­con­ferència des de l’Estat francès, però l’inter­ro­ga­tori es va haver de sus­pen­dre a mig fer per la mala qua­li­tat del so i el tes­ti­moni s’ha com­promès a decla­rar pre­sen­ci­al­ment al jut­jat de Santa Coloma de Far­ners quan torni a Cata­lu­nya.

En la decla­ració vir­tual no aca­bada el noi va expli­car que pas­sava uns dies amb el seu pare vora el pantà i va asse­gu­rar que des d’on tenien la cara­vana, a prop de les runes del mas Llo­mar, de cara al pantà (el ramal de la riera de Rupit), havia sen­tit diver­sos trets i també uns crits i, després, un altre tret.

El tes­ti­moni va dir que amb ell hi havia el seu pare, Lau­rent, la com­pa­nya del seu pare, Giwon Xivi Han Gong, els tres fills de la dona i també l’Oli­vier, l’amo de la casa. Va expli­car que al Llo­mar també vivia un noi francès per aju­dar a fer fei­nes, però que en aquell moment no era amb ells i va asse­gu­rar que no en sabia el nom i que no hi havia par­lat gaire perquè era francès. Es refe­reix a Vic­tor Vey­rier, el francès que ini­ci­al­ment els Mos­sos van con­si­de­rar sos­pitós però que després van des­car­tar. Vey­rier, tot i que va tar­dar dies a expli­car-ho, també va asse­gu­rar que havia sen­tit els trets men­tre desen­ter­rava un cable.

Comp­tant el jove Ciel Shenkel, ara són set les per­so­nes que apa­rei­xen al sumari que afir­men haver sen­tit trets. Els cinc del mas Llo­mar i els dos sen­de­ris­tes de Mont­gat que aquell dia feien una ruta des del san­tu­ari del Coll a Sant Martí Sacalm. Els sen­de­ris­tes diuen que van sen­tir música màquina quan van res­so­nar els trets.

El mecànic de la Cellera

El jut­jat, també ha petició de Sale­llas, ha inter­ro­gat l’amo del taller mecànic de la Cellera on la mati­nada del 25 d’agost del 2017 l’amo del Llo­mar va dei­xar la seva cami­o­neta des­co­berta quan se n’anava cap a l’aero­port per anar a Bèlgica.

El mecànic va expli­car que “els bel­gues” li havien dema­nat si podia dei­xar el vehi­cle en un des­cam­pat del davant del taller perquè així esta­ria més segur, que ell hi va fer un cop d’ull perquè li van dir que fallava la junta uni­ver­sal i que va com­pro­var que, efec­ti­va­ment, tenia els coi­xi­nets afec­tats però que, final­ment, no la va repa­rar. El mecànic va asse­gu­rar que els bai­xos del vehi­cle esta­ven “força dei­xa­dots i rove­llats”, com és nor­mal als vehi­cles que van per mals camins, i que van tar­dar dies, unes dues set­ma­nes, a anar-lo a bus­car.

Un altre testimoni perdut

La instrucció del cas del doble crim de Susqueda va perdre un dels testimonis clau el desembre del 2019, quan Bartomeu Soler, l’eremita que vivia en una barraca arran del pantà, va aparèixer mort sota un arbre del que penjava una soga amb una baga. Era l’escena d’un suïcidi, però va morir d’una fallada del cor. La pandèmia s’ha emportat un altre testimoni que havia estat clau a l’inici: en Josep, un veí d’Olot nascut a Susqueda que va declarar que el 24 d’agost entre les 6 i les 7 de la tarda havia vist una parella, que en foto va identificar com en Marc i la Paula, que caminava per la carretera a prop de l’embarcador on també hi havia un cotxe blau, que podria ser un Opel Zafira. Aquest testimoni va deixar de tenir credibilitat per a la investigació quan es va situar l’hora de crim entre les 11.20 i les 11.26, quan els senderistes van sentir els trets. El testimoni va morir a causa de la Covid el 18 de febrer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.