L’oficina d’atenció als jutjats de la Bisbal rep 2.200 trucades al mes
La nova Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) que es va posar en marxa als jutjats de la Bisbal l’octubre del 2021 per agilitar les consultes presencials a les diverses instàncies i estalviar desplaçaments presencials en pandèmia, ha atès des d’aleshores una mitjana de 2.200 trucades mensuals. L’òrgan atén també per correu electrònic i presencialment, i centralitza consultes a cada jutjat, per part dels implicats en causes del conjunt del partit judicial.
La consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, la va visitar ahir, per conèixer el funcionament de la prova pilot, i va destacar que és “un model d’èxit que ajuda i fa evident la voluntat del Departament, que la justícia ha de ser un servei àgil, proper i modern”.
La pròxima, a Blanes
Davant del balanç positiu d’aquest pla pilot, la consellera va avançar que “ si tot va bé, la propera oficina serà a Blanes”. La titular de Justícia hi va afegir que “és un model per anar replicant a totes les oficines judicials de Catalunya, perquè un lletrat o advocat que actuï a Olot tingui la mateixa resposta que un que ho fa a les Terres de l’Ebre, o el que ho fa a l’Empordà”.