TORROELLA DE MONTGRÍ
Trànsit demana esmenar les marques al passeig Catalunya
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha demanat a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí que esmeni el repintat de la senyalització horitzontal a la calçada de mar del passeig Catalunya, on el consistori, per mirar de pacificar el trànsit, havia pintat trames de rodones o quadres de colors i una limitació de velocitat a 20 quilòmetres per hora. Des de l’oposició municipal, el portaveu de Compromís, Jordi Cordón, va criticar, en el darrer ple, que les marques fessin desaparèixer, alhora, passos de vianants convencionals a la via i carrers adjacents, i creu que s’ha posat en “perill” els vianants.
Cordón demana que es refacin, de retruc, altres accions similars al carrer Figueres i critica l’arranjament amb places estretes d’un aparcament al costat dels jardins John Lennon, motiu pel qual avança que demanaran responsabilitats al regidor.
Per la seva banda, l’edil interpel·lat d’Urbanisme i Mobilitat, Jordi Oliver, ha assumit la petició de Trànsit i admet que repintaran la senyalització, amb franges de pas zebra, tot i que amb una solució de contrast sobre un color sòlid més visible, com ara el vermell. També es mantindrà el límit de velocitat màxima en els 30 quilòmetres per hora, en tractar-se d’una via urbana d’un carril per sentit, però no inferior, perquè continua sent la travessera de la C-31 –sense variant hàbil construïda– per l’interior del nucli.
Un debat complex
El passeig és la principal artèria comercial del nucli urbà, amb algunes terrasses al bulevard central enmig del tràfec de cotxes a banda i banda. El consistori fa temps que mira de derivar el trànsit cap a altres vies, com ara el que ve del sud pel passeig Vicenç Bou i el carrer Santa Espina cap a l’Estartit. Oliver defensa que continuen en converses amb el SCT per estudiar un “traspàs o intercanvi de titularitat” entre el passeig i un recorregut alternatiu que es passi a considerar travessera de la C-31, mentre continua encallat el debat sobre una variant per l’exterior del nucli urbà.
A la calçada inversa del passeig, que no es considera travessera, el municipi hi va instal·lar un radar i, amb vista als mesos de juliol i agost i els caps de setmana del setembre, com l’any passat, es restringirà el vial a la circulació als vespres –de les 20.30 a les 0.30 h. Oliver diu que aquesta mesura sí que està consolidada amb Trànsit i que ha reduït el nombre d’atropellaments i ensurts en moments de màxima freqüentació de públic, mainada i cambrers travessant.