BANYOLES
S’inicien els treballs per arranjar l’edifici del carrer Servites
Antiga seu de Comissions Obreres, el consistori banyolí el va comprar el març de l’any passat
S’hi farà una reforma integral que tindrà una durada aproximada de més de vuit mesos
L’Ajuntament de Banyoles ha començat avui les obres d’arranjament de l’edifici del carrer Servites, antiga seu de Comissions Obreres, segons ha informat en un comunicat de premsa. Les diferents actuacions que s’hi faran, amb una durada aproximada de més de vuit mesos, formaran part d’una primera fase per fer front a les patologies que presenta l’immoble a totes les plantes de l’edifici, així com a l’exterior i a la façana.
El ple de l’ajuntament va aprovar, el març del 2024, la compra a títol onerós per adquisició directa de la finca situada al carrer Servites número 21 per un valor total de 244.700 euros a pagar en un termini de 60 mesos a raó de cinc anualitats de 40.783,33 euros cada una.
En aquesta primera fase s’hi faran diferents actuacions a tota la finca a fi i efecte de solucionar les importants patologies que hi ha presents. A la planta soterrani es desmuntarà i retirarà el dipòsit oxidat i en mal estat, així com es desmuntaran les instal·lacions que hi connecten i les que discorren fins a la caldera. En aquest mateix espai, també es llogarà una empresa especialitzada per poder xuclar tota l’aigua que hi ha acumulada i, posteriorment, retirar tot el mobiliari acumulat. Un cop tot l’espai estigui net, es remolinarà i es pintarà de nou i s’hi instal·larà un sistema de ventilació mecànica. Pel que fa a la planta baixa es preveu la substitució de tot el cel ras de lames de fusta malmès que es troba damunt la porta d’entrada a l’edifici, dels elements de fixació i suport del sostre i de les lluminàries encastades, així com la substitució de l’actual porta d’entrada per una de nova.
En aquesta primera fase també se substituiran els ampits de les finestres de la planta baixa, formats per peces de ceràmica vidriada, que es troben trencats i amb cantells vius, amb peces de ceràmica vidriada de dimensions i color d’acabat similar a les existents. Diferents actuacions per fer front a les humitats
En relació a les humitats per condensació i per filtracions, tant a la planta baixa com a la primera planta es plantegen una sèrie de reparacions de la zona afectada, com la substitució de la coberta plana del pati interior, ja que podria ser una font d’humitats de la planta inferior. També es reformaran les jardineres de la primera planta, i s’actuaran sobre les finestres afectades. Encara respecte a les humitats, a la planta segona, es netejaran i s’extraurà el revestiment actual de la façana, si és necessari, i s’actuarà a les canals interiors de coberta, assegurant les remuntes perimetrals necessàries i mitjançant membrana impermeabilitzant.
En paral·lel es faran prospeccions a les canals, al forjat inferior i parets per comprovar l’estat del desaigua de la canal, la seva connexió al baixant i el propi baixant. Es preveu, igualment, el desmuntatge de les teules de la coberta des de la canal fins a límit del ràfec per comprovar altres possibles punts de filtració. Per últim, pel que fa a la façana l’actuació consistirà en repicar el revestiment i netejar la superfície resultant, amb l’objectiu de reparar els danys causats per la humitat, arrebossant de nou la superfície repicada per, posteriorment, fer un tractament general de la façana.
El pressupost total per millorar l’estat actual de l’edifici del carrer Servites és de 82.280 euros i el termini d’execució serà aproximadament de 8 mesos i mig.