Tortosa vol reaprofitar l'aigua de les piscines, de la depuradora i de la pluja

L'EMSP encarrega un projecte d'estalvi municipal a la Casa de l'Aigua i un altre pla tècnic a una empresa d'enginyeria

La tècnica res­pon­sa­ble de la Casa de l'Aigua, Eli­sa­bet Bon­fill, va deta­llar que un dels pro­jec­tes que impulsa la seu tor­to­sina de la Fun­dació Nova Cul­tura de l'Aigua és la redacció d'un estudi tècnic que ser­virà per posar al dia el pla direc­tor d'abas­ta­ment d'aigua, apro­vat el 2004. Per fer-ho, s'ha con­trac­tat l'empresa Alba­car Engi­nyer i el tècnic Josep Maria Fran­quet, que pre­ci­sa­ment va pre­si­dir l'EMSP durant el govern ante­rior. Segons Bon­fill, estan revi­sant el pla direc­tor i estu­di­ant el rea­pro­fi­ta­ment de l'aigua de la depu­ra­dora i la pos­si­bi­li­tat d'incor­po­rar a la xarxa noves cap­ta­ci­ons. És el cas d'un pou inac­tiu de la zona de la Simpàtica o l'aigua de pluja. També pre­te­nen rea­pro­fi­tar l'aigua de les pis­ci­nes muni­ci­pals, i la Casa de l'Aigua i l'engi­nye­ria estan en con­tacte per­ma­nent per saber qui­nes són les seues pro­pos­tes, i qui­nes són via­bles des del punt de vista tècnic.

Bon­fill també va avançar que ja han rebut els pri­mers resul­tats de l'audi­to­ria sobre con­sum d'aigua en edi­fi­cis muni­ci­pals, que la Casa de l'Aigua ha deri­vat a Eco­lo­gis­tes en Acció. A Tor­tosa ciu­tat s'estan estu­di­ant l'ajun­ta­ment, el pavelló firal de Remo­lins, el pavelló de Fer­re­ries, el mer­cat muni­ci­pal i els CEIP Fer­re­ries i La Mercè. Pel que fa als pobles, a Vina­llop s'han audi­tat les esco­les; a Cam­predó, l'edi­fici de la peda­nia, i als Reguers, Bítem i l'EMD de Jesús, els camps de fut­bol.

D'altra banda, Bon­fill va asse­nya­lar que ja han començat a fer l'enquesta ciu­ta­dana que ser­virà per cop­sar quina és la per­cepció dels veïns de Tor­tosa i dels pobles del muni­cipi sobre l'aigua que con­su­mei­xen, l'apli­cació de mesu­res d'estalvi i l'esta­bli­ment d'un nou sis­tema tari­fari. La tècnica de la Casa de l'Aigua va afe­gir que han con­trac­tat dues per­so­nes que faran un total de 200 enques­tes arreu del muni­cipi. En total, són 40 pre­gun­tes sobre l'ús i la gestió de l'aigua, que després ser­vi­ran per crear grups de tre­ball i deci­dir si Tor­tosa redacta una orde­nança per fomen­tar l'estalvi d'aigua. En aquesta mateixa línia, Bon­fill va expli­car que també estan pre­pa­rant un cicle de xer­ra­des des­ti­na­des prin­ci­pal­ment a enti­tats i asso­ci­a­ci­ons de veïns, que també han de ser­vir per donar a conèixer les acti­vi­tats de la Casa de l'Aigua. De fet, l'objec­tiu dels nous res­pon­sa­bles de la Casa de l'Aigua (a més de Bon­fill també s'hi ha incor­po­rat Gui­llem Arge­lich) és con­ver­tir l'antiga estació del Car­ri­let en una bibli­o­teca i un cen­tre de docu­men­tació sobre temes d'aigua i medi ambi­ent, així com en un casal obert a les enti­tats del muni­cipi.

Concurs de logotips

GUSTAU MORENO

La Casa de l'Aigua de Tortosa farà divendres l'entrega dels premis del concurs de logotips que havien convocat per elegir l'emblema del projecte d'estalvi d'aigua al municipi. El concurs de logotips forma part de la primera fase del projecte d'estalvi d'aigua, amb l'objectiu de fomentar la participació ciutadana i donar a conèixer tant la Casa de l'Aigua, instal·lada a l'antiga estació del Carrilet, com la campanya. Elisabet Bonfill va explicar que s'han presentat un total de 15 propostes, i que finalment n'han seleccionat vuit. A través d'unbloc a internet, la Casa de l'Aigua ha organitzat una votació popular per triar el millor logo i implicar els ciutadans en el projecte. La votació es va tancar diumenge i ara un jurat especialitzat, format per dissenyadors professionals, haurà de decidir quin és el logo guanyador, a partir de les tres propostes més votades pel públic. El veredicte i l'entrega de premis es farà divendres, a partir de les set del vespre.

Ciutats estalviadores

GUSTAU MORENO

L'Ajuntament i la Casa de l'Aigua de Tortosa ja han tancat el programa de les primeres jornades sobre ciutats estalviadores, que tindran lloc a la Cambra de Comerç els dies 26, 27 i 28 de març. La tècnica Elisabet Bonfill va explicar que les jornades estan obertes a tots els ciutadans, però que sobretot estan adreçades al personal tècnic de medi ambient dels ajuntaments, així com als tècnics i responsables de consorcis i empreses que gestionen l'aigua dels municipis. «Tortosa ha de ser un referent en l'estalvi d'aigua, i volem donar eines de gestió a altres ajuntaments», va explicar Bonfill. A més, les jornades tindran un apartat més lúdic, amb una excursió popular al barranc de la Caramella, que coordinarà l'entitat Gubiana dels Ports. En la sortida es visitaran les basses que servien per portar aigua de qualitat a Tortosa durant els segles XIX i XX.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.