Infraestructures i serveis

Les obres del quart cinturó afectaran la C-16 vuit mesos

El trànsit rodat es desvia pel futur accés a la B-40 per construir dos viaductes

És una zona encara provisional

L’avançament de les obres del tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls del quart cinturó, la via que ha d’unir l’A-7 i l’AP-7 entre el Penedès i el Vallès Oriental travessant el Baix Llobregat i el Vallès Occidental, provoca afectacions a l’autopista C-16, que uneix Terrassa i Manresa, a l’altura de Viladecavalls.

Les obres afecten, però, un tram en què tot és provisional, ja que els accessos a la C-16 i a la C-58, la carretera que uneix el Vallès amb el Bages i el Baix Llobregat nord, no es van incloure, per un error, en la construcció del tram del quart cinturó entre Viladecavalls i el nord de Terrassa. L’error va provocar que la sortida d’aquesta autovia acabés, al sud de la cocapital del Vallès Occidental, sense accés a cap via. La solució d’urgència, mentre es feien les obres del tram següent, el que va de Viladecavalls a Olesa, va ser fer una rotonda d’accés a les vies locals que passen per la zona i permeten arribar a la carretera C-58 o als municipis de Terrassa i Viladecavalls. Ara, doncs, la B-40 tindrà els accessos que s’haurien d’haver fet llavors.

El Ministeri de Foment ha comunicat que aquest desviament podria durar uns vuit mesos, mentre es construeixen els dos viaductes del tram central de la C-16 que passaran per sobre de la futura B-40. A hores d’ara, ningú del ministeri és capaç d’assegurar quan estarà acabat aquest tram de la B-40.

LA XIFRA

8
mesos
es preveu que durin les afectacions a la C-16 per les obres del quart cinturó.

El govern es compromet a debatre el traçat pel Penedès

El secretari d’Hàbitat Urbà i Territori del Departament de Territori i Sostenibilitat, Agustí Serra, ha presentat aquesta setmana a Vilafranca del Penedès l’estat dels treballs de redacció del document d’avançament de proposta del pla territorial parcial del Penedès a Vilafranca del Penedès, el text que ha de definir les línies estratègiques urbanístiques supramunicipals de l’àmbit amb l’horitzó del 2031.

En la presentació, Serra va defensar que aquest document se sotmetrà a debat públic i es va comprometre a incorporar les idees que es rebin a l’avantprojecte del pla. A més, va avançar que el pla recollirà diverses alternatives de traçat pel pas del quart cinturó pel Penedès, tot i que la competència del disseny i l’execució d’aquesta via és estatal, amb la intenció de consensuar-ne una i elevar-la al Ministeri de Foment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tala d’arbres al Pla de Prats per ordenar un espai freqüentat per excursionistes

CAMPELLES

La cura regenerativa del sòl funciona

L’empatia estova la raó freda

Arbúcies
L’Estartit

Queixes veïnals pel sistema de recollida de deixalles urbanes

L’Estartit

L’alcalde de Girona reclama a l’Estat “la necessitat” que Adif millori les inversions

girona

Veïns d’un bloc de Sants insten l’ajuntament a comprar l’edifici pel rebuig de la propietat a renovar-los els lloguers

Barcelona

22 afectats per salmonel·losi en un local de restauració de Barcelona per menjar truita de patates

Barcelona
societat

Quatre ferits, un d’ells crític, en caure 50 metres per l’esfondrament d’un mirador en construcció a la Vall de Boí

La Vall de Boí

Un nou centre de recerca per canviar els paradigmes de la salut mental

Sant Boi de Llobregat