Infraestructures

Nadal diu que la carretera d'Horta repara «en part» el deute amb l'Ebre

El conseller inaugura l'obra entre protestes de la plataforma de la Terra Alta i de Salvem lo Canalet

«El govern de Catalunya, en nom del poble de Catalunya, li deu, a aquesta part del país, tot allò que no té i ha de tenir», va sentenciar Nadal, just abans d'afegir-hi que la inauguració de la nova carretera d'Horta de Sant Joan a Xerta representa «la voluntat política i el compromís moral d'anar saldant aquest deute». «No sempre ha estat possible, ni hi ha hagut la voluntat de fer-ho», va remarcar Nadal. Així, el conseller va recordar que els alcaldes de la Terra Alta sempre li havien dit que era una actuació «molt urgent» i necessària, tot i que era una inversió milionària, en una zona poc poblada i amb complicacions de tot tipus, ja que la carretera s'endinsa al massís dels Ports. De fet, els alcaldes d'Horta de Sant Joan, Prat de Comte, Benifallet i Xerta van aprofitar els parlaments –fora del protocol previst– per agrair l'esforç de la Generalitat i per destacar que l'obra millorarà la comunicació del Baix Ebre, la Terra Alta i la comarca del Matarranya.

el contrapunt

Montilla es perd una foto de reconciliació

gustau moreno

El president de la Generalitat va suspendre ahir, per motius d'agenda i només tres hores abans de la inauguració de la carretera, la seua visita a Horta de Sant Joan. José Montilla va enviar-hi el conseller Nadal, que ja havia tingut altres topades amb la plataforma de la Terra Alta i que ahir també va ser rebut amb pancartes i silenci pel col·lectiu veïnal Salvem lo Canalet. En qualsevol cas, l'acte es va fer en terme de Xerta. Per tant, va quedar clar que Montilla no tenia cap interès a aconseguir una foto de reconciliació amb l'alcalde d'Horta, el convergent Àngel Ferràs, tot i que ahir era l'oportunitat perfecta per fer-ho. No s'inaugura una carretera de 41 milions cada dia, i encara menys a la Terra Alta.

Horta i Tortosa, a uns 25 minuts

G.M.

Les obres a la carretera de Xerta a Horta de Sant Joan, amb un pressupost de 41 milions d'euros, han permès eixamplar i suavitzar els revolts a l'itinerari format per la T-330, la T-333 i l'N-230b. El recorregut ha quedat escurçat en uns dos quilòmetres, i els 20,6 quilòmetres actuals permeten anar de Tortosa a Horta en poc més de 25 minuts. De fet, Joaquim Nadal i el director general de Carreteres, Jordi Follia, van destacar que l'obra servirà per afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció, així com la mobilitat a les Terres de l'Ebre i la connexió amb el Matarranya. Els treballs van començar l'octubre del 2006 i han hagut de fer-se per fases, tot habilitant desviaments alternatius i havent d'afrontar retards per la pluja, les nevades, el vent i l'incendi de l'estiu passat a Horta de Sant Joan. L'actuació es completarà ara amb una àrea de descans a la cruïlla amb la carretera del Pinell de Brai.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

CCOO i UGT denuncien que Correus deixa la plantilla “al mínim” durant l'estiu

girona
societat

Gran inici del 52è Concurs de Focs d’Artifici amb la Pirotècnia Josman

blanes
filipines

Decreten l’estat de calamitat per les inundacions a Manila

barcelona

Detingut un bomber voluntari per l’incendi de l’any passat

portbou / colera
societat

39 infants sahrauís passaran l’estiu a Girona en el marc del programa “Vacances en pau”

girona
Medi ambient

La nova Zepa del delta del Llobregat ha de frenar el creixement de port i aeroport, segons Zeroport

Barcelona
Societat

Recuperen restes òssies a l’excavació a la fossa del cementiri de Bellaguarda

Bellaguarda
societat

El telèfon de prevenció del suïcidi ha atès 33 trucades diàries el darrer any

barcelona

L’altra batalla de Navas

Barcelona