Infraestructures i serveis

Trinxen peatges

L’Estat ja ha començat a retirar bona part de l’antic peatge de la Jonquera, on es mantindran les cabines laterals per poder fer controls policials

El subdelegat del govern assegura que hauria d’estar enllestit a l’estiu

El desmantellament del peatge de l’AP-7 a la Jonquera va començar dimarts d’aquesta setmana i ahir es va poder visualitzar ja l’efecte demolidor de les màquines que hi actuen, amb el trinxament de les grans infraestructures que sostenien els panells lluminosos i les cobertes situades damunt de les cabines. Les obres arriben ara com a conseqüència de la liberalització de l’autopista l’agost passat.

El subdelegat del govern a Girona, Albert Bramon, va visitar ahir els treballs de la Jonquera, des d’on va anunciar que compta que estiguin acabats per a aquest estiu, amb la retirada de la ferralla resultant de l’acció demolidora de les màquines sobre cabines i cobertes. Bramon assenyalava a peu d’obra la peculiaritat del peatge de la Jonquera sobre el qual s’actuava ahir. El fet d’estar situat tan a prop de la frontera amb l’Estat francès el fa diferent de la resta. “Es pot fer necessari haver d’aturar sobre el trànsit, sigui per seguretat, per nevades o per qualsevol altra circumstància. Per això s’ha dissenyat tot un mecanisme que permeti aturar els cotxes si cal.”

Aquesta necessitat d’aturar el trànsit en un moment determinat ha fet que s’hagi decidit enretirar únicament quatre boques de peatge per sentit i deixar les més perimetrals intactes per poder retenir el flux circulatori. Aquests carrils laterals, doncs, es convertiran, si fa falta, en colls d’ampolla on la policia podrà fer, si ho consideren convenient, controls. La retirada de les cabines centrals pretén evitar que els vehicles hagin de reduir la velocitat. Un cop quedi sense impediments s’haurà de tornar a asfaltar, una feina que serà, segons Bramon, “relativament ràpida”.

El Ministeri de Foment també preveu mantenir, segons va assegurar ahir el subdelegat, dos mòduls que hi ha a cada costat de la via on hi ha serveis, dutxes i un espai de cuina office. Es tracta de dos espais que fins ara utilitzava el personal de manteniment d’Abertis i que ara han passat a mans de Foment. Bramon va destacar que aquest espai es destinarà als cossos de seguretat per si “haguessin de passar-hi la nit”. Per tal que tant els Mossos d’Esquadra com la Policía Nacional i la Guàrdia Civil hi puguin actuar es mantindran també tant els semàfors com les barreres.

Per poder redirigir el trànsit cap als laterals el govern espanyol preveu instal·lar un sistema de barreres que tanquin l’accés dels sis carrils centrals i desviïn el trànsit pels laterals, on es trobaran les cabines per fer controls policials.

LA XIFRA

92
milions d’euros
és l’import dels sis contractes de conservació i explotació de l’AP-7 i l’AP-2 a Catalunya.

LA FRASE

Busquem que els cotxes no hagin de reduir velocitat. Comptem que estigui a l’estiu
Albert Bramon
Subdelegat del govern


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.