INFRAESTRUCTURES
L’Estat autoritza 250 milions per connexions de l’AP-7 i l’AP-2
El consell de ministres ha autoritzat avui al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a finançar amb 250 milions les obres de millora de la connectivitat de les autopistes AP-2 i AP-7. Segons van pactar el govern espanyol i la Generalitat, els treballs se centraran en la millora dels enllaços existents i les seves connexions per augmentar la capacitat, i en la construcció de nous enllaços per millorar l’accessibilitat i els vincles amb la resta de la xarxa viària. L’aprovació d’aquest finançament és un pas més en la tramitació administrativa i econòmica del conveni pactat amb la Generalitat a principis de febrer, que permetrà que sigui el propi govern català qui executi les obres.
Les obres inclouen els enllaços de Girona Nord, de Girona sud, la C-35 a Maçanet de la Selva, la C-60 a la Roca del Vallès, la plataforma entre Montornès i Mollet del Vallès, els accessos a Montmeló- Parets del Vallès, l’enllaç B-30-C-58-N-150, la millora de la B-30 a l’altura de Cerdanyola del Vallès i l’enllaç de Vilafranca del Penedès centre.
A més, també es preveu la construcció de nous enllaços que milloraran la connexió de la xarxa viària catalana: el de Sant Celoni/ l’Obaga, el de Banyeres del Penedès, un a la C-51 al Vendrell, un Castelldans, un a la T-315 a Bellissens, un a Masdenverge i un altre entre la connexió B-40 i la C-55 a Abrera i Olesa de Montserrat. L’executiu català redactarà els estudis i projectes d’aquestes actuacions i executarà les obres.
El consell de ministres també ha autoritzat el ministeri a licitar un contracte per valor de 32,4 milions d’euros per a la conservació i explotació de 123,4 quilòmetres de carreteres, 94 dels quals d’autovia, a la demarcació de Lleida. En concret, es faran tasques de manteniment i per reforçar la vigilància en diversos trams de l’A-2, LL-11, N-2, E-22, E-23 i E-25. També es contempla substituir les tanques de contenció deteriorades en diversos trams de l’A-2.