Mobilitat
Alarma veïnal per la reversió d’un carril bici a Castelldefels
L’aparició d’unes marques de pintura sobre les voreres de l’avinguda de la Pineda de Castelldefels aquests dies ha provocat l’alarma en el col·lectiu veïnal que s’oposa al desmantellament d’un tram del carril bici i que ha denunciat la reforma de l’avinguda al jutjat. La plataforma ciutadana L’Avinguda de la Pineda no es Toca anuncia mobilitzacions per al setembre per exigir que es mantingui l’actual configuració de l’avinguda, que connecta el centre de Castelldefels i la platja.
El govern de Castelldefels, format pel PP i Som, ha decidit revertir la transformació que l’anterior executiu, d’esquerres, va fer en aquesta via. Els dos carrils es van convertir en un de sol per al trànsit de motor des de la platja en direcció al centre de la ciutat i en un carril bici en tots dos sentits. El PP va denunciar quan era a l’oposició les dificultats que això genera en la comunicació dels barris de la muntanya i el litoral i també l’agreujament de les inundacions en pàrquings i baixos que causen els passos elevats de la cruïlla de l’avinguda de la Pineda i el carrer del Molinot, un pou en mal estat i el paviment impermeable. Però el seu soci de govern, Som, no volia eliminar tot el carril bici, i finalment es canviarà el tram més proper a l’avinguda de la Constitució, la principal artèria de la població. És a dir, uns 200 metres entre aquest punt i el carrer del Molinot.
La tramitació i el cost del projecte han generat una forta desconfiança en la plataforma opositora, que no només tem que s’acabarà eliminant tot el carril sinó que denuncia que, només amb l’execució prevista, es causarà un important perill per a la seguretat dels ciclistes, que hauran de conviure sota el pont de les vies del tren amb els vehicles de motor. La plataforma ciutadana L’Avinguda de la Pineda no es Toca va presentar una demanda contra el projecte davant el jutjat contenciós administratiu número 11 de Barcelona. Alerta que si el jutjat els dona la raó les obres executades s’hauran de revertir per tornar a l’estat actual, cosa que suposarà “un malbaratament incomprensible dels impostos dels contribuents de Castelldefels”. L’obra s’ha pressupostat en uns 166.000 euros en aquest tram, mentre que l’eliminació del carril bici sencer en costaria 251.000. El govern municipal s’ha compromès a executar només el primer tram, cosa que dubten la plataforma i també els Comuns, a l’oposició.
L’aparició de les marques aquest agost és una constatació del que va anunciar el consistori: les obres començaran al setembre, segons lamenta la plataforma. “És l’enèsima actuació de l’Ajuntament d’esquena a la ciutadania, en ple agost, després d’haver aprovat aquest projecte tan impopular pel tràmit d’urgència, desatenent les més de quaranta al·legacions presentades i els resultats del procés participatiu ParticiPAM, on mantenir l’avinguda tal com està va ser la mesura més votada per la ciutadania”, diuen.