Infraestructures i serveis

Infraestructures

L’ús del tren al sud de Catalunya es complica

Els passatgers del sud de Catalunya que acostumen a moure’s amb tren s’hauran d’armar de paciència els propers cinc mesos i dedicar més temps a la mobilitat. Dimarts comença el tall ferroviari entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona per les obres d’ampliació del túnel de Roda de Berà. Renfe oferirà fins al 2 de març un transport alternatiu per carretera que prestaran 87 autobusos. Hi haurà més de 600 trajectes diaris i 30.5000 places, l’equivalent al nombre de passatgers que opten diàriament pels trens en aquest tram. Aquest servei alternatiu per carretera ha estat adjudicat a l’UTE Tarragona per 29,2 milions d’euros.

Les obres d’ampliació del túnel, en què s’invertiran més de 16 milions d’euros per adaptar-lo a l’ample mixt –hi podran circular trens d’ample estàndard i ibèric a partir de la implantació d’un tercer carril–, afectaran les línies R14, R15, R16, R17 i RT2. El pàrquing de l’estació de Sant Vicenç de Calders serà el lloc d’on sortiran, amb horaris més o menys sincronitzats amb els dels trens, els autobusos amb destinació a Tarragona, l’Hospitalet de l’Infant, Vila-seca-Cambrils i Salou-Port Aventura. A la ciutat de Tarragona hi haurà dues parades: al pàrquing del carrer Battestini, només per als autobusos amb origen i destí a Tarragona, i una segona a l’estació, on s’aturaran els que vagin a Altafulla i Torredembarra.

A banda del transport alternatiu per bus, les obres del túnel de Roda de Berà obligaran a reconfigurar algunes de les línies ferroviàries, fet que implicarà també més durada dels viatges. Renfe alerta que el servei per carretera comportarà un augment del temps del trajecte d’entre 30 i 40 minuts.

Els trens de mitjana distància amb origen o destí a Saragossa, Madrid i València circularan fins a Tarragona, hauran de fer un tram per carretera i seguir amb tren entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona. L’R13 i l’R14 s’unifiquen en una línia des de l’estació la Plana-Picamoixons. L’R15 transcorrerà per Valls, mentre que els usuaris de l’R16 tindran parades del bus alternatiu a l’Hospitalet de l’Infant, Cambrils, Vila-seca i Tarragona, tot i que el tren continuï fins a Tarragona. També els de l’R17 podran optar per agafar l’autobús a Salou-Port Aventura o a Tarragona, mentre que l’RT2 quedarà sense servei i els passatgers seran encaminats a les línies R4 i R17. L’oferta entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona serà de quatre trens per hora i sentit.

Aquest cap de setmana hi haurà un altre tall ferroviari, però per motius diferents i amb una afectació molt menor. El servei entre Gavà i Barcelona es veurà interromput avui i demà per les obres d’accés a l’aeroport del Prat i del desplegament del sistema de gestió de trànsit ferroviari europeu a la xarxa de Rodalies. Renfe ha establert també un pla alternatiu de transport per carretera. Els passatgers que vulguin anar de Barcelona en direcció a Gavà podran agafar un bus a la sortida de l’estació de la línia 3 de metro de Zona Universitària. Les persones que vinguin de Gavà baixaran a tocar de l’estació Palau Reial del metro. Hi haurà un trajecte directe entre Gavà i Barcelona, mentre que un altre servei cobrirà els municipis de Viladecans i el Prat. En total s’habilitaran 188 autobusos. D’altra banda, fins dilluns se suprimiran alguns dels últims trens a Estació de França i Passeig de Gràcia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.