Infraestructures i serveis

Repte tecnològic pioner a Catalunya per a joves del Centre de Competències Digitals de Renfe

El Cen­tre de Com­petències Digi­tals de Renfe a Port­bou orga­nitza el Hacka­test 2024, un repte tec­nològic que se cele­brarà per pri­mer cop a Cata­lu­nya i que pro­posa una jor­nada de com­pe­tició per a joves menors de 30 anys. El requi­sit és que esti­guin cur­sant car­re­res uni­ver­sitàries o mòduls de for­mació rela­ci­o­nats amb la informàtica i les tele­co­mu­ni­ca­ci­ons.

El lema és ‘Atrapa el bug, puja’t a l’Onada!” i se cele­brarà el 25 d’octu­bre des de les deu del matí fins a les qua­tre de la tarda a la Ram­bla del muni­cipi. La ini­ci­a­tiva se suma a les que Renfe posa en marxa dins del seu pla de trans­for­mació digi­tal, que té per objec­tiu “des­lo­ca­lit­zar” la for­mació i els ser­veis tec­nològics i gene­rar ocu­pació de “qua­li­tat” arreu del ter­ri­tori.

Però, i què és un ‘hacka­test’?. Es tracta d’un for­mat molt implan­tat en deter­mi­nats sec­tors, que uneix pro­fes­si­o­nals de la tec­no­lo­gia i les pro­ves de software amb la fina­li­tat de col·labo­rar i resol­dre rep­tes/des­a­fi­a­ments rela­ci­o­nats amb el ‘tes­ting’, enfo­cant-se a tro­bar defec­tes o erra­des, per ana­lit­zar diver­sos esce­na­ris de fun­ci­o­na­li­tats digi­tals.

L’esde­ve­ni­ment té com a objec­tiu iden­ti­fi­car opor­tu­ni­tats de millora en les pro­ves de software, impul­sar inno­vació i faci­li­tar la interacció i l’inter­canvi d’idees entre els par­ti­ci­pants, la qual cosa els per­met adqui­rir noves habi­li­tats i conei­xe­ments en l’ano­me­nat QA Tes­ting.

Es tracta d’impul­sar el desen­vo­lu­pa­ment tec­nològic entre la comu­ni­tat jove local, iden­ti­fi­car habi­li­tats tècni­ques en cas de neces­si­tar per­fils per a futu­res vacants, i fer siner­gies amb empre­ses de l’entorn per a pos­si­bles col·labo­ra­ci­ons.

Els interes­sats s’hau­ran d’ins­criure a través de l’adreça ins­crip­cion.​hackatest.​portbou@​logirail.​com i tin­dran la opció d’arri­bar a Port­bou en tren amb els bit­llets que la com­pa­nyia els faci­li­tarà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia