El govern considera «insuficient» la inversió prevista per l'Estat a l'N-II

Manel Nadal confia a desencallar el tram de Tordera a Caldes a través d'esmenes i altres partides

«Si ens cenyim a les par­ti­des inclo­ses en els pres­su­pos­tos, la inversió de l'Estat a l'N-II és insu­fi­ci­ent.» Així es va expres­sar Manel Nadal res­pecte a les xifres que el govern espa­nyol va pre­sen­tar dimarts, i en què res­pecte a la con­versió de l'N-II en auto­via les prin­ci­pals par­ti­des es des­ti­na­ven a aca­bar els trams Maçanet-Sils i Sils-Cal­des, actu­al­ment atu­rats per pro­ble­mes amb les empre­ses cons­truc­to­res, i també a començar el des­do­bla­ment del tram entre Medinyà i Orri­ols. En la resta de trams de l'Alt Empordà la pre­visió és aca­bar la redacció dels pro­jec­tes.

Tant CiU com ERC ja van expres­sar les seves crítiques res­pecte a aquesta pla­ni­fi­cació de l'Estat, i ara s'hi ha afe­git el Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques. Tot i això, Manel Nadal con­fia a cap­gi­rar la situ­ació, sobre­tot en els trams de la Selva, ja que con­si­dera que «pel 2010 els trams Tor­dera-Maçanet i Maçanet-Cal­des han de ser pri­o­ri­ta­ris». Les pos­si­bi­li­tats depe­nen ara de les nego­ci­a­ci­ons del pres­su­post gene­ral de l'Estat abans de la seva apro­vació defi­ni­tiva, quan s'hi solen incor­po­rar pro­jec­tes apar­tats prèvia­ment, o bé pel com­pli­ment de les inver­si­ons en infra­es­truc­tu­res que ha de fer l'Estat en funció del que marca l'Esta­tut. Per aquest motiu Nadal va insis­tir: «Inten­ta­rem que es con­cre­tin les actu­a­ci­ons a través d'esme­nes, i con­fiem que es des­en­ca­lla­ran.»

Comen­cen les obres a l'eix

D'altra banda, la unió de cons­truc­to­res Cedinsa ha començat ja les obres de des­do­bla­ment de l'eix trans­ver­sal en el tram entre Vic i Vilobí, l'únic on encara s'havien d'ini­ciar. Això repre­senta un retard de més de mig any sobre l'última data pre­vista, ja que l'empresa va tenir pro­ble­mes econòmics que han afec­tat direc­ta­ment el calen­dari de les obres. Manel Nadal va expres­sar ahir que ara que s'han solu­ci­o­nat els pro­ble­mes finan­cers, s'han d'acce­le­rar els tre­balls: «Espero que els retards que hi ha hagut es puguin recu­pe­rar durant l'exe­cució de l'obra», va dir.

De moment els tre­balls no són gaire visi­ble, ja que fins ara s'havien fet tas­ques com­ple­mentàries com ara les dels ser­veis afec­tats. Actu­al­ment s'està actu­ant en alguns dels via­duc­tes i túnels del tram, prop de Santa Coloma de Far­ners. L'obra entre Vic i Vilobí, de 55 quilòmetres, tindrà un cost d'uns 400 mili­ons d'euros, i la intenció és tenir-la aca­bada el 2011, tot i que es tracta d'un tram com­plex amb molts túnels i via­duc­tes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.