El govern considera «insuficient» la inversió prevista per l'Estat a l'N-II
Manel Nadal confia a desencallar el tram de Tordera a Caldes a través d'esmenes i altres partides
«Si ens cenyim a les partides incloses en els pressupostos, la inversió de l'Estat a l'N-II és insuficient.» Així es va expressar Manel Nadal respecte a les xifres que el govern espanyol va presentar dimarts, i en què respecte a la conversió de l'N-II en autovia les principals partides es destinaven a acabar els trams Maçanet-Sils i Sils-Caldes, actualment aturats per problemes amb les empreses constructores, i també a començar el desdoblament del tram entre Medinyà i Orriols. En la resta de trams de l'Alt Empordà la previsió és acabar la redacció dels projectes.
Tant CiU com ERC ja van expressar les seves crítiques respecte a aquesta planificació de l'Estat, i ara s'hi ha afegit el Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Tot i això, Manel Nadal confia a capgirar la situació, sobretot en els trams de la Selva, ja que considera que «pel 2010 els trams Tordera-Maçanet i Maçanet-Caldes han de ser prioritaris». Les possibilitats depenen ara de les negociacions del pressupost general de l'Estat abans de la seva aprovació definitiva, quan s'hi solen incorporar projectes apartats prèviament, o bé pel compliment de les inversions en infraestructures que ha de fer l'Estat en funció del que marca l'Estatut. Per aquest motiu Nadal va insistir: «Intentarem que es concretin les actuacions a través d'esmenes, i confiem que es desencallaran.»
Comencen les obres a l'eix
D'altra banda, la unió de constructores Cedinsa ha començat ja les obres de desdoblament de l'eix transversal en el tram entre Vic i Vilobí, l'únic on encara s'havien d'iniciar. Això representa un retard de més de mig any sobre l'última data prevista, ja que l'empresa va tenir problemes econòmics que han afectat directament el calendari de les obres. Manel Nadal va expressar ahir que ara que s'han solucionat els problemes financers, s'han d'accelerar els treballs: «Espero que els retards que hi ha hagut es puguin recuperar durant l'execució de l'obra», va dir.
De moment els treballs no són gaire visible, ja que fins ara s'havien fet tasques complementàries com ara les dels serveis afectats. Actualment s'està actuant en alguns dels viaductes i túnels del tram, prop de Santa Coloma de Farners. L'obra entre Vic i Vilobí, de 55 quilòmetres, tindrà un cost d'uns 400 milions d'euros, i la intenció és tenir-la acabada el 2011, tot i que es tracta d'un tram complex amb molts túnels i viaductes.