Infraestructures i serveis

L’AMB pretén transformar carreteres en avingudes

Vol “reciclar” infraestructures per cosir les ciutats metropolitanes i garantir una mobilitat sostenible

L’Àrea Metro­po­li­tana de Bar­ce­lona (AMB) pro­posa con­ver­tir car­re­te­res en avin­gu­des, “reci­clant” infra­es­truc­tu­res per con­nec­tar les ciu­tats metro­po­li­ta­nes i garan­tir una mobi­li­tat sos­te­ni­ble. En l’expo­sició Metròpolis d’avin­gu­des, situ­ada a l’Espai Mercè Sala, a l’estació Dia­go­nal del metro, l’AMB mos­tra un ima­gi­nari futu­rista de ciu­tats enllaçades, amb deu grans avin­gu­des, espais verds, car­rils per al trans­port públic i per a la bici­cleta i zones per a via­nants. La frase “Adeu auto­pis­tes, hola avin­gu­des” resu­meix la idea cen­tral amb pro­vo­cació.

El que s’hi ense­nya són les pro­pos­tes gua­nya­do­res del con­curs Nusos i cruïlles, con­vo­cat per cap­tar idees d’arqui­tec­tes i engi­nyers per replan­te­jar el paper de les car­re­te­res, i fins i tot han unit “el millor de les pro­pos­tes” en un mural. Però aques­tes trans­for­ma­ci­ons es podrien rea­lit­zar real­ment? Segons explica a aquest diari Xavier Alarcón, comis­sari de l’expo­sició, el model “és via­ble”, tot i que cal la col·labo­ració de les dife­rents admi­nis­tra­ci­ons impli­ca­des en les infra­es­truc­tu­res. “És la idea més pos­si­bi­lista” perquè aposta pel “reci­clatge” d’infra­es­truc­tu­res exis­tents “amb nous usos”, afe­geix, la qual cosa és “més econòmica”. L’essen­cial és “cosir les ciu­tats metro­po­li­ta­nes”, con­ver­tint car­re­te­res en avin­gu­des, gene­rant “vida” i acti­vi­tat econòmica en diver­sos trams, que per­meti posar-hi para­des d’auto­bu­sos i camins per fer a peu. El prin­ci­pal objec­tiu és avançar en la mobi­li­tat sos­te­ni­ble.

L’AMB pren la ini­ci­a­tiva en un assumpte cab­dal, en què haurà d’arri­bar a acords amb la resta d’admi­nis­tra­ci­ons per deci­dir les inver­si­ons. Les seves pro­pos­tes, però, que­da­ran impreg­na­des en el pla direc­tor urbanístic, que encara s’està redac­tant, i que ser­virà per faci­li­tar que les trans­for­ma­ci­ons es puguin fer. El docu­ment tècnic ja s’haurà enlles­tit a finals d’aquest any i serà lla­vors quan entrin en joc les nego­ci­a­ci­ons polítiques. Men­tres­tant, el tra­jecte entre Bar­ce­lona i Mont­cada i Rei­xac només admet auto­pista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia