Infraestructures i serveis

societat

Posaran radars de tram pel volum de cotxes que creuen el poble

L’Ajuntament de Fortià posarà radars de tram i sensors als semàfors de la travessera urbana per l’elevat volum de vehicles que passen diàriament pel poble a gran velocitat o cometent imprudències, segons informa l’ACN. Fa temps que ho pateixen perquè molts conductors –també camions– utilitzen la GIV-6212 com a “drecera” per enllaçar amb la C-31, l’N-II i l’AP-7. Ara però el problema s’ha agreujat amb l’obertura del centre logístic d’Amazon al Far, especialment quan amb els canvis de torn del personal. “Abans a les 10 de la nit era tranquil, però amb el canvi de torn hi ha més trànsit”, explica l’alcalde Francesc Brugués en declaracions a ACN. Calculen per aquesta carretera hi passen uns 4.800 vehicles diaris i temen que l’ampliació del Logis Empordà ho agreugi. I és que el projecte, segons consta al document d’avanç del pla, preveu 166 noves hectàrees de sòl per a activitat industrial.

El municipi altempordanès de Fortià, amb menys de 800 habitants censats i una carretera comarcal que creua el municipi, pateix diàriament el pas de gairebé 5.000 vehicles. La carretera s’utilitza des de fa temps com a alternativa per enllaçar amb altres vies principals i també pels municipis de la Costa Brava Nord. Amb l’obertura del centre logístic d’Amazon, però, la situació ha empitjorat i especialment durant els canvis de torn del personal. Si abans a la nit, l’afluència disminuïa, ara a les deu hi ha una gran afluència de cotxes de particulars que van i venen del complex.

I no només això. Molts dels vehicles que hi circulen ho fan a gran velocitat i cometen imprudències. Això ha provocat alguns accidents i topades, a més del risc que suposa per als veïns del poble. De fet, uns mesuraments que es van fer fa temps van concloure que el 90% dels cotxes que hi circulen ho fan amb excés de velocitat.

Per intentar frenar-ho, l’Ajuntament ha adjudicat a una empresa –que assumirà la inversió a canvi del 40% de la recaptació– la instal·lació de radars de tram al llarg d’un quilòmetre a la travessera urbana de la via. També es posaran sensors als semàfors que hi ha en dues cruïlles per detectar els vehicles que se’ls saltin. La previsió és que el servei estigui en funcionament en els propers mesos. L’alcalde admet que això segurament no resoldrà l’afluència de vehicles però sí que, almenys, ajudarà a dissuadir els conductors de cometre-hi imprudències. La solució definitiva, diu, hauria de passar per fer una variant que no creués el municipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

La Coordinadora Antimonàrquica fa una crida a la manifestació del dia 10 a Lloret

lloret de mar

Comença la construcció del nou CAP de l’Arboç, que costarà 6 milions

L'Arboç
sanitat

Els hospitals tramiten ja les baixes per parts i cirurgia ambulatòria

barcelona
societat

Denuncien males condicions laborals del Consell de l’Alt Empordà

figueres

Vall d’Hebron prepara les instal·lacions per a l’increment de cardiopaties

Barcelona

Els veïns de Lilla tallaran l’A-27 fins a signar l’acord de les compensacions

Montblanc

Palafrugell dicta un ban amb les prohibicions a les platges

GIRONA

Colera, Llançà i Portbou s’uneixen per protegir l’Albera marítima

colera
urbansme

L’oposició de Llavaneres no s’en surt per desqualificar dos sectors urbanístics

sant andreu de llavaneres