Renfe activa la circulació de trens més llargs a la R1
Renfe ha començat a posar en circulació avui a la línia R1 de Rodalies alguns combois formats per una doble composició de trens Civia de cinc vagons. Es tracta d’una configuració més llarga del que era habitual a la línia, abastant ara els 200 metres en comptes dels 160 metres de les unitats més llargues disponibles fins ara en el recorregut de la costa del Maresme. Això permetrà augmentar la capacitat de passatgers en un 20%, segons fonts de la companyia operadora.
La incorporació de trens més llargs per fi és possible un cop ha finalitzat l’actuació de millora per ampliar les andanes d’Arc del Triomf. Les obres han representat una inversió de 2,9 milions d’euros i repercutiran directament en una millora del servei, segons ha explicat Renfe en un comunicat. En total, els nous trens podran oferir serveis a prop de 2.000 persones repartides en deu cotxes.
A partir d’avui hi ha algunes circulacions de Civia de cinc cotxes en composició doble entre l’Hospitalet de Llobregat, Mataró i Arenys de Mar. La intenció és que “en properes fases” que encara no tenen data concreta la circulació es faci extensibles a tota la línia R1, fins a Maçanet Massanes.
Segons Renfe, l’augment de capacitat a l’R1 finalitzarà amb l’arribada de nous trens i no afectarà l’oferta habitual de la resta de línies de Rodalies.
La R1 és la línia més sobresaturada de Rodalies i la que més problemes acumula. També serà la primera línia de Rodalies que començarà el procés de traspàs a la Generalitat a partir de gener de l’any que ve, mentre que el de les línies R2 i R3 arrencarà abans de desembre del 2025.