la crònica

Regala flors i televisors

El Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya es molesta per l'eslògan publicitari de la cadena Media Markt, en què es convida a regalar televisors i no flors pel dia dels enamorats

En temps de crisi no es pot fer broma. Els paradistes i socis del Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya no s'han agafat bé la publicitat que ha fet la cadena d'informàtica i electrodomèstics Media Markt amb motiu de la diada de Sant Valentí. Al capdamunt del fullet s'hi pot llegir No li ho diguis amb flors, sinó amb televisors. El titular ha indignat els qui es dediquen al cultiu de la flor i la planta, i ahir mateix en un comunicat es demanava una disculpa i que es retirés la propaganda. Per la seva banda, ahir des de la botiga que la cadena té a Mataró es mostraven sorpresos per la resposta i el malestar dels floristes. «És clar que és una metàfora i que qui té pensat regalar flors no regalarà un televisor, que val molts més diners», es defensava des del departament comercial Sergi Castelló, que hi afegia que no es tractava de cap campanya sinó dels fullets que editen setmanalment en què tracten de temàtiques i productes diferents. «Segur que els qui han fet el titular no han pensat ni un moment a perjudicar el sector ni el mercat», hi afegia el comercial. La propaganda que s'ha fet a tot Catalunya s'ha distribuït com és habitual a les botigues i encartada als diaris.

El Mercat de Flor i Planta de Vilassar de Mar, on hi ha representades més de tres centes empreses, considera que és una publicitat deslleial per al sector que es dedica precisament a la venda de flors. És clar que temen que a les portes del dia dels enamorats, quan les vendes se'ls disparen i poden fer l'agost, missatges com aquests els puguin afectar. Coincidirem que el titular no és gaire afortunat, però tampoc no crec que llegir l'anunci faci canviar d'opinió l'enamorat o enamorada i que en comptes d'un ram s'ho repensi i regali una pantalla plana. Com tot just fa uns dies recordaven des del sector, són les orquídies, moltes de les quals conreades al Maresme, tot i la forta importació que hi ha d'Holanda, el que més es regala aquest dia. No crec que a partir d'ara res canviï, per molts eslògans publicitaris, i els enamorats es desdinerin. Les flors mantindran en tot moment el seu atractiu per a un munt de persones Comparativament un producte i l'altre no estan allà mateix en el preu i, malgrat que l'amor no és quantificable, la butxaca sí. Qui regali un televisor que no escatimi i que tampoc no s'oblidi del ram de flors. Ja diuen els economistes que en temps de crisi no s'ha de deixar de consumir. Siguin flors o televisors!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.