Societat

el mobile world congress

procés sobiranista

Ni un sol rastre de ‘mala’ imatge

La immensa majoria dels visitants de la fira desconeixen les tensions polítiques del país

Tenen més present l’atemptat, però no pateixen

Tot i que des de Madrid s’adver­teix que les ten­si­ons polítiques poden reper­cu­tir en el futur del MWC a la ciu­tat, i tot i que les enti­tats sobi­ra­nis­tes fan acci­ons per donar volada inter­na­ci­o­nal al procés tan bon punt els con­gres­sis­tes posen un peu a l’aero­port, el cert és que la gran majo­ria dels visi­tants no estan al cas del que es cou al país. De fet, el nivell de des­con­nexió és tal que en molts casos, sobre­tot quan venen d’un altre con­ti­nent, tam­poc no s’havien assa­ben­tat de l’atemp­tat ter­ro­rista de l’agost. Així doncs, un any (con­vuls) després de la dar­rera edició, entre els milers de visi­tats de la fira no sem­bla haver-hi ras­tre de la mala imatge que podrien haver gene­rat aquests fets.

“Ni idea”, “pri­mera notícia, no en sabia res”. Aques­tes eren la immensa majo­ria de res­pos­tes dels assis­tents d’ori­gen asiàtic –prin­ci­pal­ment xine­sos i core­ans– en ser pre­gun­tats pel tras­bals dels dar­rers mesos. El fatídic pas de la fur­go­neta per les Ram­bles, en canvi, sí que va dei­xar empremta en part dels visi­tants, prin­ci­pal­ment euro­peus. “Va ser tràgic i dolorós. Ens va col­pir perquè a Ale­ma­nya ja havíem pas­sat per això, però hem après que cal mirar enda­vant i seguir vivint amb nor­ma­li­tat”, expli­cava un comer­cial de T-Mobile.

També als Estats Units n’esta­ven al cas, però no sem­bla­ven espe­ci­al­ment amoïnats i no els havia fet replan­te­jar el viatge. “No crec que res d’això faci que la gent deixi de venir a Bar­ce­lona. Aquest és un gran esde­ve­ni­ment que atrau més de 100.000 per­so­nes i aquí ens sen­tim ben segurs”, afir­mava el nord-ame­ricà Brian Oli­ver Smith.

Pel que fa al procés, només alguns visi­tants de països més pro­pers com Angla­terra o Itàlia havien sen­tit tocar cam­pa­nes amb ante­ri­o­ri­tat, men­tre que en altres casos –pro­ce­dents del Bra­sil, Roma­nia i l’Índia, con­cre­ta­ment– se’n van assa­ben­tar ahir mateix en pre­gun­tar què pas­sava durant la cas­so­lada al rei. “Jo crec que tots els països tenen els seus pro­pis pro­ble­mes específics i se’ls saben ells. No n’hi ha cap que n’esti­gui exempt”, refle­xi­o­nava el libanès Zaher Sou­bra. Si pels visi­tants fos, el MWC podria com­ple­tar el con­tracte amb Bar­ce­lona fins al 2023, i fins i tot pror­ro­gar-lo més enllà. Una altra cosa serà el que vul­guin fer els res­pon­sa­bles de la GSMA, que, d’altra banda, van evi­den­ciar molt més clara­ment el seu males­tar per la vaga de trans­port de fa dos anys que no pas amb els esde­ve­ni­ments actu­als.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia