ensenyament
premis josep pallach
Els Pallach reconeixen experiències innovadores
Els premis Josep Pallach, guardons que reconeixen les experiències pedagògiques innovadores, es van concedir dissabte passat a l’auditori de l’antic convent dels Caputxins de Figueres. El premi Josep Pallach va ser per a Rumb al Canigó (Guiem junts el nostre futur), treball presentat pels professors del cicle formatiu de grau mitjà de conducció d’activitats fisicoesportives, de l’IES Illa de Rodes de Roses. Dos projectes van rebre la menció especial del jurat: Gaudim de l’art, de David Codina, un projecte portat a terme a la fundació Champagnat-Maristes Valldemia Mataró, i Aprenentage actiu a través de la programació i la robòtica, de David Llamas i Domènec Rusca, dut a terme a l’escola Carrilet de Palafrugell. Van tenir l’accèssit 1, Ens deseduquem per reaprendre, de Judith Giró i Eva Gilabert, de l’escola El Bosc de Mont-ral. L’accèssit 2 va ser per a Musicoteràpia amb alumnes pluridiscapacitats, d’Anna Losantos, de l’Arboç de Mataró.
El jurat va fer constar com a circumstància altament positiva que “tants col·lectius i persones d’aquest país creguin que l’educació és molt important per al seu futur i que aportin experiències innovadores en tots els àmbits”. També van destacar el tarannà transversal de moltes de les experiències, en el sentit que traspassen les fronteres en què s’emmarca el projecte.